همدان؛

بین 3 تا 5 درصد جمعیت شهری وروستایی استان همدان مبتلا به دیابت

رئیس انجمن دیابت استان همدان نسبت به افزایش روز افزون دیابت در بین مردم هشدار داد.

بین 3 تا 5 درصد جمعیت شهری وروستایی استان همدان مبتلا به دیابتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتر توکلی در همایش دیابت وراهکارهای پیشگیری وکنترل آن در همدان گفت : در حال حاضر بین 3 تا 5 درصد جمعیت شهری وروستایی استان همدان مبتلا به دیابت نوع دو هستند که نگران کننده است.

 او با اشاره به افزایش این بیماری در جهان هم افزود : در هر 10 ثانیه یک نفر در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به دیابت از دست می دهد.

 آقای توکلی مصرف بی رویه شکر وقند را عامل اصلی این مرگ خاموش برشمرد.

 دکتر عبادیان ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان هم در این همایش گفت : در همه مراکز بهداشت شهرستانها ، مرکز کنترل دیابت راه اندازی شده است.

 این همایش با حضور 100 نفر از اعضای مجمع خیرین سلامت استان و برخی سازمانهای مردم نهاد استان همدان در بیمارستان شهید بهشتی شهر همدان برگزار شد.

 انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
سلام چرا انقدر همدیگرو از دیابت می ترسونیم دیابت یکی از بهترین بیماری ها هست فقط باید شیرینی کم تر مصرف کرد وسبزیجات روبیشتر مصرف کرد پس انقدر ها هم سخت نیس .در ضمن بایکم کنترل نه تنها کسی نمی میره بلکه حتی از یه ادم عادی هم بیشتر می تونه عمر کنه پس به جای اینکه با اطلاعات غلط به مردم شوک وارد کنیم به فکر اموزش صحیح باشیم باتشکر یه دیابتی