بخشدار رودبار الموت غربی گفت : جشنواره زغال اخته فقط در 11 شهریور ماه و با ظرفیت محدود برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ اکبر رحمتی با اشاره به انتشار اخبار متناقض و از مراجع غیر رسمی  درباره برگزاری جشنواره زغال اخته افزود :  این جشنواره از ساعت ۹  تا ۱۴ روز پنجشنبه یازدهم شهریور ماه با ظرفیت محدود در روستای هیر برگزار می شود.

وی اضافه کرد : متقاضیان هرگونه اطلاعات درباره این جشنواره را می توانند از پایگاه اطلاع رسانی بخشداری رودبار الموت غربی ، اداره کل میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی استان قزوین دریافت کنند.

بخشدار رودبار الموت غربی با اشاره به موقعیت جغرافیایی محل برگزاری جشنواره گفت : با توجه به صعب العبور بودن راه ارتباطی روستای هیر و محدودیت فضا و امکانات برای خدمات رسانی ، در روز برگزاری مراسم ورود به روستای هیر فقط برای افرادی که از قبل بلیت تهیه کرده باشند امکانپذیر است.

 رحمتی  یادآور شد : روستای هیر در فاصله حدود ۶۵ کیلومتری مرکز استان قزوین و در بخش رودبار الموت غربی از مناطق کوهستانی است که در صورت ورود مسافران خارج از ظرفیت حتی ممکن است از نظر راه ارتباطی ، ارائه خدمات ، تهیه غذا و جای توقف خودروها با مشکلات عدیده ای مواجه شویم.

به گفته ی وی ، درباره نحوه تهیه بلیت حضور در جشنواره متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

 هم اکنون بیش از ۶۵۰ هکتار از باغات این منطقه به کشت زغال اخته اختصاص دارد و ۸۵ درصد این محصول کشور در بخش رودبار الموت غربی تولید می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.