سرپرست تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی، 3 شرکت تعاونی تولیدی در استان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ جان محمد اله یاری افزود: افتتاح مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، احداث مرکز بوجاری عرضه بذر اصلاح ‌شده، افزایش خریدهای توافقی، احیای زنجیره تولید در استان و توسعه مجتمع های دامپروری از دیگر برنامه های تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری است.

وی، با اشاره به فعالیت 179 تشکل و تعاونی در استان ادامه داد: این تعداد شامل 14 تعاونی زنان روستایی، 28 تعاونی تولید، 11 اتحادیه شامل 5 اتحادیه شهرستانی و 6 اتحادیه استانی، 55 تعاونی روستایی، 9 تعاونی منابع طبیعی و آبخیزداری و 62 تعاونی کشاورزی می باشد.

سرپرست تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در راستای حمایت از تعاونی ها، 12 میلیارد ریال تسهیلات برای تنظیم بازار میوه، 6 میلیارد ریال برای کمک های فنی و اعتباری و تسهیلات بلاعوض به زنان روستایی پرداخت شد.

اله یاری، شناسنامه‌ دار کردن و تشکیل صنف کشاورزان به منظور ارائه خدمات تأمین اجتماعی و کسب پروانه بهره‌برداری را از دیگر برنامه های در دست اقدام تعاون روستایی اعلام کرد و گفت: هم اکنون صنف کشاورزی در همه شهرستان‌های استان با عضویت 4 هزار کشاورز تشکیل شده‌است.

وی افزود: کشاورزان در صورت عضویت در صنف می‌توانند از یارانه بیمه و سایر مزایا برخوردار شوند.

اله یاری با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده آبیاری‌های سنتی هم حذف و آبیاری نوین جایگزین آن می‌شود، یادآور شد: آبیاری میکرو 95 درصد، آبیاری بارانی 65 درصد و آبیاری سنتی نهایتاً 10 تا 20 درصد بازدهی دارد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار