فرزاد امینی گفت: از حضور اندک مخاطبان، برای دیدن آثارم ترسی ندارم و نسبت به آن بی ‌تفاوت هستم.

فرزاد امینی کارگردان نمایش «هیپولیت» در گفتگو  با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود بیان کرد:  داستان تراژدی «هیپولیت»  شباهت زیادی به قصه سیاوش و یوسف و زلیخا دارد اما با پایانی کاملا متفاوت.

وی در رابطه با انگیزه خود از انتخاب این نمایش گفت: جنبه عاشقانه اثر برایم اهمیت نداشت. «هیپولیت» سمبل خیر و نیکی در جامعه ای از شرارت است که بنای آن از شر و بدطینتی ساخته شده است. 

امینی افزود: با این همه داستان هایی که از تاریخ وجود داشته همیشه برایم سؤال بوده است. این همه فتوت و جوانمردی از کجا می آید که «هیپولیت» هم اسیر آن می شود و اتفاقات ناخوشایندی برایش می افتد. از همین رو این اثر نمایشی را روی صحنه برده ام.

امینی درباره تداخل اجرای اثرش با جشنواره نمایش عروسکی مطرح کرد: از حضور اندک مخاطبان، برای دیدن آثارم ترسی ندارم و نسبت به آن بی ‌تفاوت هستم. اگر این موضوع دغدغه ای برایم به حساب بیاید، پس تمام این سالها راهم را اشتباهی رفته‌ام. 

وی با بیان اینکه «هیپولیت» مظهر نیک سرشتی و قانون مداری است، مطرح کرد: در واقع اجرای این اثر فرصتی بود تا به نقد تاریخ و جامعه از دیدگاه خودم بپردازم که  از سبک اکسپرسیونیسم هم کمک گرفته ام.

امینی با بیان اینکه  برخی هنرمندان  سبک اکسپرسیونیسم را با اغراق اشتباه گرفته‌اند، بیان کرد: این سبک کاملا با بزرگنمایی و اغراق تفاوت بسیاری دارد اما متاسفانه آن را اشتباهی می‌گیرند و به شکل درستش اجرا نمی شود.

گفتنی است؛ نمایش «هیپولیت» به کارگردانی فرزاد امینی در تالار حافظ روی صحنه می رود.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار