رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:وزیر بهداشت در طی سفرخود،خراسان جنوبی را جزء نقاط افتخارآمیز کشورمعرفی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نشست خبری در خصوص نتایج سفرمقام عالی بهداشت گفت: مهم ترین دستاورد این سفر برای دانشگاه ،رضایت وزیر بهداشت از عملکرد پروژه های بهداشتی استان است.

دکتر قائمی با اشاره به اینکه برای اورژانس بیمارستان ولی عصر بیرجند ۴ میلیارد تومان هزینه شده است افزود: وزیر بهداشت این اورژانس را شاخص ترین اورژانس دولتی دانست و گفت باید دیگر دانشگاه های کشور از این اورژانس بازدید و الگو برداری کنند.

وی گفت: از سوی وزارت بهداشت ۱۵ میلیارد تومان برای اتمام بیمارستان رازی بیرجند اختصاص داده شد و تلاش می شود پایان آذر ماه سال جاری این پروژه به اتمام برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه پروژه بیمارستان قاین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود:با بازید دکترهاشمی از این بیمارستان ۱میلیارد و ۵۰۰ تومان برای اتمام این پروژه اختصاص داده شد.

دکتر قائمی با اشاره به اینکه ۳میلیارد تومان نیز برای تجهیز بخش NICU (ان آی سی یو نوزدان ) بیمارستان ولی عصر(عج) اختصاص داده شد اظهار کرد: تعداد۱۲ تخت به این بخش اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بیمارستان فردوس بخش اورژانس ،زنان و زایمان و دیالیز فعال می شود گفت: ۴ میلیارد تومان به اورژانس قدیم این بیمارستان اختصاص داده شد و بیمارستان جدید فردوس تا پایان آذرماه سال جاری عملیات ساختمانی آن به اتمام می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بیمارستان شهرستان خوسف نیز در حد درمان بستر تجهیز می شود تصریح کرد: در این مکان فقط متخصصین داخلی، زنان وزایمان و اورژانس فعال هستند و برای تکمیل این پروژه ۸ میلیارد تومان توسط وزارت بهداشت اختصاص یافت.

دکتر قائمی گفت: از سوی وزارت بهداشت ۱میلیارد و ۵۰۰ تومان برای ساخت فضاهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اختصاص داده شده است.

وی افزود: مقام عالی وزارت بهداشت کشور دستور دریافت ۱۵ دستگاه دیالیز برای بیمارستان سربیشه، حاجی آباد و درمیان و ۲دستگاه آن برای ICU بیمارستان ولی عصر و امام رضا بیرجند و همچنین ۲۰ دستگاه اورژانس برای کل استان اختصاص داده اند که از سوی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری های آن صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص جذب نیروهای متخصص گفت: امسال برای جذب ۱۱۷متخصص درخواست شده است که ۲۳ شهریورماه جاری توزیع نیروهای متخصص صورت می گیرد .

دکتر قائمی افزود: سال گذشته تعداد۱۰۲ نفر درخواست شده بود که تعداد۴۳ نفر پذیرش شدند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.