فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۱۳.۵ تن مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ سرهنگ مجید شجاع پیش از ظهر شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت : کشف مواد مخدر در خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۸۸ درصد مواد مخدر از حوزه سیستان و بلوچستان وارد استان می‌شود، افزود: ائمه جماعت باید از جایگاه خود برای نهادینه کردن معروف ها در استان استفاده کنند.

فرمانده انتظامی استان از افزایش ۷ درصدی سرقت در سال جاری خبر داد و گفت: سرقت اتومبیل ۹ درصد کاهش، کیف‌قاپی ۲۷ درصد کاهش و سرقت مغازه‌ها ۱۳ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ مجید شجاع با اشاره به فعالیت شبکه‌های اجتماعی، بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد فضای مجازی در سطح استان نظارت می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین بیش از ۷۰ درصد از جرم‌های فضای مجازی منجر به کشف می‌شود، ادامه داد: فرماندهی انتظامی، فرماندهی مرزبانی و فرماندهی مرکز آموزش محمد رسول‌الله (ص) فعالیت‌های خوبی در استان انجام می‌دهند.

وی با اشاره به تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری خراسان جنوبی، گفت: از ابتدای سال جاری ۱۰۰نفر کشته در جاده‌های استان را داشته‌ایم.

سرهنگ شجاع از افزایش ۸ درصدی تصادفات در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: استاندارد نبودن راه‌ها، حجم تردد و عدم رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان باعث به وجود آمدن این تصادفات شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: باید فرهنگ رانندگی در جامعه نهادینه‌شده و موردتوجه عموم مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.