انتشار کتاب در گیلان 70 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در انتشار کتاب کودک‌ونوجوان ٥٦درصد، کتب دینی ٢٥ درصد، کتب تألیفی ٦٩ درصد، در ترجمه ١٠٥ درصد و از همه مهمتر در کتب چاپ‌اول ٦٣ درصد نسبت به سال ٩٢ رشد داشته‌ایم.

فیروز فاضلی افزود: باتوجه به حمایت مناسب از ناشران و فراهم‌کردن بستر مناسب برای فعالیت آنان، در تعداد ناشران فعال ٢٩ درصد، در تعداد چاپخانه‌ ٥ درصد و در حوزه دیجیتال بیش از ٥٠ درصد پیشرفت کرده ایم

وی یکی از اولویت‌های کاری را واگذاری مدیریت مجتمع‌ها و فضاهای فیزیکی فرهنگی استان برشمرد و بیان داشت: در آغاز دولت تدبیر و امید، ٣١ مرکز و مجتمع فرهنگی-هنری چندمنظوره در استان وجود داشت که با اجرای سیاست‌ واگذاری این فضاهای فیزیکی به بخش‌خصوصی امورزه این عدد به ٤٦ مرکز افزایش یافته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بیش از ١٦٠ نشریه در استان فعال هستند، اظهار داشت: تعداد ٣٣٤ کانون‌های تبلیغاتی در استان فعالیت دارند.

فاضلی با اشاره به فعالیت‌های مذهبی اداره‌ فرهنگ‌رشاد استان گیلان، اظهار داشت: در حال‌حاضر این اداره از ٦٢ مؤسسه قرآنی حمایت می‌کند و همین موضوع سبب شده است فعالیت‌های این مراکز با شیب تندی افزایش یابد به‌طوریکه تعداد قاریان و حافظان قرآن از ٦٠٠ نفر در سال ٩٢ به ٤ هزار نفر در سال ٩٤ افزایش یافته است. از سوی دیگر کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد نیز با رشد چشمگیری به ٨٢٠ عدد افزایش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای در اینترنت، اعلام کرد: امروزه ٧٤ پایگاه اطلاع‌رسانی در گیلان فعال است که پیش از این سایت‌های استان تقریبا هویت قانونی نداشتند.


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.