حکومت نظامی و تعطیلی نهادهای مختلف در کشمیر، بر زندگی اهالی این منطقه تأثیر گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "ایندین اکسپرس"، اعلام شرایط حکومت نظامی در کشمیر برای پنجاهمین روز متوالی، زندگی در این منطقه را تحت‌الشعاع قرار داده است. در پی اعتراضات خشونت‌آمیز ماه گذشته پس از کشته شدن فرمانده گروه حزب‌المجاهدین در کشمیر به دست نیروهای هندی، دولت هند در این منطقه حکومت نظامی برقرار کرد.

از تاریخ 9 ژوئیه (19 تیر) تمامی موسسات آموزشی و مدارس، فروشگاه‌ها، خدمات حمل و نقل عمومی و دیگر نهادها تعطیل شده‌اند. پیش از آن، مقامات هند چندین نفر را به اتهام طرح‌ریزی اقدامات جدایی‌طلبانه، دستگیر کرده بودند.

روز جمعه، پس از مرگ یک جوان به دلیل جراحت‌های عمیق در درگیری‌ میان نیروهای امنیتی هند و اهالی کشمیر، شمار کشته‌شدگان در این منطقه به 69 نفر رسید.

روز شنبه، فرماندار جامو و کشمیر با نارندرا مودی – نخست وزیر هند – برای بحث درباره شرایط کنونی کشمیر دیدار می‌کنند. این نخستین دیدار میان این دو مقام از زمان آغاز اعتراضات در کشمیر خواهد بود.

روز پنجشنبه، فرماندار جامو و کشمیر با قدرت از اقدامات نیروهای امنیتی هند دفاع کرد. وی همچنین ادعا کرد 95 درصد اهالی کشمیر خواستار حل و فصل مشکلات از راه مذاکره هستند و تنها 5 درصد جمعیت ساکن در این منطقه، خشونت و ناامنی را ترویج می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار