در پنجمین روز از هفته دولت پایگاه فوریتهای پزشکی برهان با حضور مسئولین ادارات شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: عملیات احداث این پایگاه از اواخر تیر سال گذشته شروع شد واین پایگاه پس از یک سال به مناسبت گرامیداشت هفته دولت بهره برداری رسید و برای ساخت و تجهیز آن حدود یک میلیارد و 200میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه متبوع اختصاص یافته استو علاوه بر این اعتبار یک عدد آمبولانس گرفته شده از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه جهت این پایگاه اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در طول یکسال گذشته 438 مورد مأموریت جاده ای انجام شده توسط فوریتهای پزشکی مهاباد 88 مورد این مأموریتها در مسیر برهان صورت گرفته که حدود 25 درصد تصادفات خارج شهری مهاباد درجاده بوکان ـ مهاباد روی داده و خسارات جانی بسیاری به بار آورد که این امر سبب شد پایگاه فوریت های پزشکی را در این روستا ایجاد کنیم.

مرزنگ گفت: تمامی پایگاه های مرکز فوریتهای پزشکی مهاباد همچون هم یشه در طول دوره طرح استقرار نوروزی، استقبال از سفر ریاست محترم جمهوری و مأموریتهای درون شهری و برون شهری در آمادگی کامل بودند.

وی افزود: از تعداد 5 پایگاه 2 پایگاه در داخل شهر و 3 پایگاه جاده ای ترشکان، برهان و عبداله کرده در طول این مدت آماده ارائه خدمت به همشهریان و مسافران در هر 24 ساعت شبانه روز بودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان با اشاره به آمار سه ماهه گذشته اظهار داشت: از 617 مأموریت انجام گرفته توسط پایگاهها تعداد 439 مأموریت شهری و 178 مأموریت جاده ای که از این تعداد 340 مورد غیر تصادفی و 277 مورد تصادفی بوده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در طول این مدت در شهرستان مهاباد بطور میانگین روزانه 100 تماس تلفنی با مرکز فوریت های پزشکی 115 گرفته شده است. و به طور متوسط از این تعداد 30 مشاوره تلفنی توسط تکنسین های فوریتهای پزشکی شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.