معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد گفت: بستر فنی و اجرایی لازم برای سرشماری نفوس و مسکن دراستان فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی شهابی گفت: سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در دو مرحله انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: مرحله نخست آن از سوم مهر تا 24 آبان سالجاری به صورت اینترنتی است و تمامی خانوارها اعم از شهری و روستایی می توانند اطلاعات شخصی و آماری خود را وارد سامانه اینترنتی به نشانی www.sarshomari95.ir کنند.

وی گفت: مرحله دوم و اصلی سرشماری نیز که به صورت عملیاتی و میدانی است از 25 مهرتا 25 آبان سالجاری خواهد بود.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش سرعت و دقت نتایج و استفاده از فناوری های نوین، در مصاحبه حضوری جمع آوری اطلاعات نیز از طریق رایانه و پرسشنامه های الکترونیکی انجام خواهد شد.

شهابی تعداد آمارگیران در سطح استان برای اجرای 2 مرحله سرشماری نفوس و مسکن را 164 نفر اعلام کرد و افزود: در مرحله دوم اطلاعات خانوارها از سوی فرد آمارگیر جمع آوری و به صورت اینترنتی و با استفاده از رایانه همراه در سامانه ثبت می شود.

وی اضافه کرد: افرادی که پیش از مراجعه فرد آمارگیر اطلاعات خود را در سامانه اینترنتی ثبت کرده اند تنها کد رهگیری را به فرد آمارگیر ارائه می دهند.

شهابی تصمیم گیری کارآمد و ارایه آمار دقیق، صحیح و مناسب از سوی خانواده ها را یکی از ضروری ترین و بنیانی ترین عنصر در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها از سوی دولتمردان دانست.
وی ادامه داد: تحقق اهداف برنامه ها، چشم انداز پیشرفت و توسعه کشور منوط به گرداوری منظم و دقیق آمار و اطلاعات عمومی در سطح جامعه است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد، مشارکت آگاهانه مردم در برگزاری این سرشماری را با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: همکاری و مساعدت مردم منجر به استخراج آمار صحیح و دقیق برای برنامه ریزی های مدیریتی خواهد شد.

شهابی با بیان اینکه بیش از 60 شاخص برای طرح سوال از خانواده ها و مردم در فرم های مخصوص پیش بینی شده است، گفت: در این سرشماری اطلاعاتی از قبیل جمعیت خانوار، وضعیت مسکن و اشتغال از خانواده ها پرسیده می شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد جمعیت استان را بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 بیش از 658هزار نفر عنوان کرد.

براساس اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 ، 52 درصد از جمعیت این استان در مناطق شهری زندگی می کنند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.