به منظور جلوگیری از حفاری‎های غیرقانونی در بستر رودخانه کابل در افغانستان، هرگونه عملیات حفاری در منطقه پغمان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

حفاری در دریای کابل ممنوع شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، با توجه به نشست قبلی با کمیسیون رفاه عامه مجلس سنا، روز گذشته در رابطه با جلوگیری از حفاری‎های غیرقانونی رودخانه کابل در منطقه ارغندی ولسوالی پغمان از سوی شرکت های ریگ ریشن، نشستی به ریاست نماینده فوق‌العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، برگزار شد.

بر اساس اطلاعیه‎های دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رئیس جمهور، در این نشست مسئول وزارت معادن و نفت بیان داشت که از دو سال گذشته حفاری غیرقانونی در منطقه ارغندی از سوی شرکت های ریگ ریشن جریان داشته که چندین بار موضوع به نهادهای مسئول گزارش داده شده است. طبق قرارداد با شرکت ها، حفر سطح دریا بیشتر از ۴ متر مربع، ممنوع گردیده بود اما آنها تا ۵۰ متر مربع حفاری را در مناطق نامبرده انجام داده اند.

احمد حارث عضو کمیسیون رفاه عامه مجلس سنا گفت: صاحبان ریگ ریشن‎ها از سوی افراد با نفوذ حمایت شده و اگر مانع کارهای غیر قانونی آنان نشویم ، ممکن است آب آشامیدنی در این منطقه به‎طور کلی خشک شود.

نمایندهٔ فوق‌العاده رییس‎جمهور پس از بررسی مشکلات یاده شده به مراکز امنیتی ولایت کابل و ولسوالی پغمان هدایت داد تا مانع حفاری‎های غیر قانونی رودخانه در میدان ارغندیِ ولسوالی پغمان شوند و کار شرکت های ریگ ریشن تا پرکاری حفاریهای گذشته و بازنگری قرارداد ها، توقف داده شود.

همچنین قرار بر این شد که کمیسیون رفاه عامه مجلس سنا و وزارت معادن و نفت جلسه مشترک برگزار کرده و گزارش مکمل مشکلات موجود در منطقه نامبرده را ارائه کنند و به مسئولان ادارات هدایت داده شد تا موضوع را از نزدیک نظارت نموده و در هماهنگی با مسئولان نهادهای مربوط ، به همراه اداره ملی حفاظت از محیط زیست، تلاش های لازم را در زمینه حل مشکلات پیش آمده، انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، کابل ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار