معاون حقوقی رییس جمهور از راه اندازی سامانه جدید مالیاتی با هدف کاهش مشکلات و جلوگیری از فرار مالیاتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛حجت الاسلام مجید انصاری در نشست با خبرنگاران قزوین گفت: این سامانه مستقر شده است و به زودی راه اندازی می شود.

راه اندازی سامانه مالیاتی

به گفته وی ،  براساس این سامانه جدید ارتباط بین مودی و ممیز مالیاتی قطع می شود و همه دارایی های مشمول مالیاتی به طور سیستماتیک وارد این سامانه خواهد شد.

معاون حقوقی ریس جمهور  همچنین با اشاره به کاهش قاچاق کالا به کشور افزود:  میزان ورود قاچاق کالا به کشور از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار  کاهش یافته است و پیش بینی میشود با استقرار سامانه گمرکی و اجرای قانون این میزان بسیار کمتر شود.

حجت الاسلام انصاری دبا اشاره به آیین نامه قانون قاچاق کالا در دولت افزود:  با اجرایی شدن این ایین نامه ها که ابلاغ شده است زمینه ورود کالاهای قاچاق هم کاهش می یابد.

معاون رییس جمهوردر ادامه ، کنترل مبادی ورودی  و استقرار سامانه شناسایی کالا ، کد گذاری کالا و ایجاد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که بتواند کالا را از مبدا تا مقصد کنترل کند را از جمله اقدامات دولت برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد.

حجت الاسلام انصاری افزود: برخی از این سیستمها به جریان افتاده است و با اتصال سامانه گمرک ، سامانه مالیاتی ، حمل و نقل ، بانک مرکزی و بانکهای دیگر کشور به یکدیگر زمینه بروز مفاسد  کمتر خواهد شد.

معاون حقوقی رییس جمهور همچنین از راه اندازی مجدد شورای حقوق و دستمزد خبر داد و گفت : این شورا پس از  تعطیلی مجدد راه اندازی شده است و از این پس همه مصوبات دستگاه ها باید به شورای حقوق و دستمزد ارسال شود و برای دریافت حقوق مقامات سیاسی نیز سقف تعیین شده است.

معاون رییس جمهور ، دولت را در مبارزه با مفسدان اقتصادی  جدی دانست و گفت:  دولت در این زمینه با کسی تعارف ندارد.

وی افزود: ستاد مبارزه با مفاصد اقتصادی از همان ابتدای دولت با مشارکت نمایندگانی از ۲ مجلس و قوه قضائیه  راه اندازی و دولت در مسئله مبارزه با مفاسد با جدیت وارد عمل شد.

حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: بخش قابل توجهی از برداشت های غیر قانونی به حساب خزانه دولت بازگردانده شده است و سایر پرونده های موجود در حال بررسی است.

معاون حقوقی رییس جمهور درباره لغو کنسرت ها هم گفت: رئیس جمهوری با صراحت و شفافیت نظر خود را در این باره اعلام کردند.

وی اضافه کرد: در کشور ما قانون حکمفرما است و اگر کنسرتی مجوز قانونی دریافت کند، نمی توان جلوی اجرای آن را گرفت.

حجت الاسلام انصاری درباره میزان مالی دعواهای اقامه شده علیه کشورمان در محاکم قضائی گفت: تاکنون 50 میلیارد دلار خارجی ها علیه ما اقامه دعوا کرده اند و به همین میزان هم دولت جمهوری اسلامی ایران علیه طرف های خارجی  اقامه دعوا کرده است.

معاون حقوقی رییس جمهور  با بیان اینکه برجام وتحریم ها قابل برگشت به قبل نیست و آمریکا و دولت ها موضع قدرت مند ایران را می دانند افزود:  ما هیچ نگرانی از بازگشت به قبل نداریم اما نمی توان وجود کشورهای بدعهد را نیز نادیده گرفت.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار