والی ولایت سمنگان می‌گوید که این ولایت در تطبیق‌ پروژه‌های انکشافی در میان ولایت‌های کشور، مقام دوم را دارد.

سمنگان در تطبیق پروژه های انکشافی دومین ولایت برتر شناخته شد

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد هاشم زارع، والی ولایت سمنگان در نشست خبری با وزیر احیا و انکشاف دهات، از جایگاه دوم ولایت سمنگان در تطبیق پروژه‌ها یاد آوری کرده و خواهان تطبیق بیشتر پروژه‌ها در بخش آب‌رسانی در این ولایت شد.

او گفت که قحطی و کمبود آب از چالش‌های بزرگ شهروندان سمنگان می‌باشد.

نصیر احمد درانی که در ادامه سفرهای ولایتی خود، امروز شنبه ۶ سنبله وارد ولایت سمنگان شد و ۴۳ پروژه‌ی انکشافی را در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت افتتاح کرد.

به گفته وزیر احیا و انکشاف دهات، این پروژه‌ها ۲۱۹ میلیون افغانی هزینه دارد که در بخش‌های اعمار و بازسازی کانال‌های آب‌یاری، دیوارهای استنادی، سرک، پل، پلچک، سربند و برخی دیگر از پروژه‌های انکشافی، تطبیق می‌شوند.

به گفته آقای درانی از دو سال به این‌سو، به تعداد ۶۴۶ پروژه انکشافی به هزینه ۲۱،۵ میلیون دالر در ولسوالی‌های حضرت سلطان، خرم و سارباغ، دره صوف بالا، دره صوف پایین، فیروز نخچیر، ایبک و ولسوالی روی دو آب، تطبیق و تکمیل شده است.

‎به گفته وزیر احیا و انکشاف دهات، این پروژه‌ها در بخش‌های ترانسپورت، آب‌یاری، تهیه آب آشامیدنی صحی، برق، صحت، تعلیم و تربیه و انکشاف محل تطبیق شده است.

از سویی ‎هم نصیر احمد درانی در این سفر خود از راه‌اندازی برنامه‌ی جدید کاریابی برای حدود ۱۳ هزار شهروند سمنگان، خبر داد.

او در این مورد چنین گفت: «به مردم شریف ولایت سمنگان امروز اعلام می‌کنم که به هدف کاهش فقر، ایجاد زمینه‌های کار، تقویت اقتصاد خانواده‌ها و حفظ و مراقبت از پروژه‌ها، قرار است که در جریان روزهای آینده، برنامه کاریابی در ولایت سمنگان نیز آغاز شود».

شفقنا نوشت: وزارت احیا و انکشاف دهات، در این اواخر برنامه‌های کاریابی و تطبیق پروژه‌های انکشافی را در شماری از ولایت‌های کشور به راه‌انداخته‌ است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، سمنگان ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.