مسئولان محلی ولایت ننگرهار می‌گویند که خودکشی سربازان در این ولایت واقعیت ندارد و آن را یک پروپاگند به نفع دشمن می‌خوانند.

مسوولان محلی ننگرهار: خودکشی سربازان در حصارک دروغ است

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ذبیح‌الله زمری، عضو شورای ولایتی ننگرهار گفت که سربازان در این ولایت خودکشی نکرده و کسانی‌که چنین خبرها را پخش می‌کنند، به نحوی از طالبان و دشمنان کشور حمایت می‌کنند.

آقای زمری در حالی این خبر را رد می‌کند که پیش‌تر، برخی از رسانه‌ها از خودکشی ۶ نفر از سربازان در ولسوالی حصارک ولایت ننگرهار خبر داده بودند.

گفته شده بود این سربازان که در محاصره گروه طالبان قرار داشتند و نمی‌خواستند که زنده به چنگ طالبان بیافتند، اقدام به خودکشی کرده‌اند.

اما آقای زمری گفت که خودکشی سربازان در ولسوالی حصارک صورت نگرفته، اما ۵ نفر از سربازان در یکی از پوسته‌های امنیتی ولسوالی حصارک، از سوی طالبان کشته شده‌اند.

از سویی هم او گفت که خبرهایی وجود دارد که ۲ تن از سربازان برای این‌که به مرکز ولایت ننگرهار منتقل شوند، خود را زخمی ساخته‌اند.

او گفت، اگر چه که این خبر تا هنوز تایید نشده است، اما گفته می‌شود که این سربازان به مرکز ولایت منتقل شده‌اند.

عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار نیز گفت که خبر خودکشی سربازان در ولایت ننگرهار «هرگز» واقعیت ندارد.

شفقنا نوشت: خبرهای ضد و نقیضی در مورد وضعیت سربازان در ولسوالی حصارک در حالی منتشر می‌شود که از حدود ۱۰ روز به‌ این‌سو، جنگ‌های بی‌وقفه میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالب در این ولسوالی جریان دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، ننگرها ، حصارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.