مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از برگشت دها تن انبه آلوده به پاکستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، تیموری گفت:از خرداد ماه امسال تا کنون ده کامیون حامل انبه وارداتی از پاکستان به این کشور عودت داده شده است. 

برگشت دها تن انبه های آلوده به پاکستان+ تصاویر

وی میزان انبه واردشده در این مدت را حدود 150 تن بیان کرد و گفت آخرین محموله بازگردانده شده از واردات انبه مربوط به  31 مرداد ماه گذشته است. 

وی افزود:محصول انبه دچار دو نوع آفت خطرناک به نام مگس میوه انبه و مگس میوه مدیترانه ای می شود که چنانچه این آلودگی ها در آنها مشاهده شود ، بر اساس قانون و آئین نامه اجرایی قرنطینه گیاهی که مورد توافق دو کشور است ، می توان محصولات آلوده را در مدت 48 تا 72 ساعت به کشور مبداء عودت داد. 

برگشت دها تن انبه های آلوده به پاکستان+ تصاویر
تیموری گفت:عملیات قرنطینه گیاهی در مرزهای استان انجام می شود اما در برخی از موارد ، احتمال از بین نرفتن آفات گیاهی وجود دارد. 

برگشت دها تن انبه های آلوده به پاکستان+ تصاویر

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود:مبادی رسمی ورود انبه به داخل کشور مرزهای زمینی میرجاوه و پیشین و مرز آبی چابهار در سیستان و بلوچستان ، بندرعباس و از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در تهران است. 

برگشت دها تن انبه های آلوده به پاکستان+ تصاویر

وی گفت:سالانه بیشترین حجم انبه هم به میزان 13 تا 20 هزار تن از طریق مرزهای میرجاوه و پیشین وارد کشور می شود و از خرداد ماه امسال تا کنون 16 هزار تن از این محصول از پاکستان وارد مرزهای سیستان و بلوچستان شده است. 

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام . واقعا ممنون و متشکریم از بچه هایی که در مرز میرجاوه اللخصوص بچه های قرنطینه که صادقانه کار میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
حالم به هم خورد