به مناسبت هفته دولت پنج طرح راه و شهرسازی در شهرستان کبودراهنگ به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبهره برداری از 5 پروژه راه و شهرسازی در کبودراهنگهمدان؛مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان همدان در حاشیه این مراسم گفت: روکش حفاظتی محور کبودراهنگ-ویان به طول دوازده کیلومتر و با اعتباری بالغ بر یازده میلیارد ریال به انجام رسیده است.

آقای رودباری ادامه داد: همزمان با این افتتاحیه چهار پروژه دیگر این شهرستان با بیش از سی میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی  گفت: آسفالت راه روستایی گمین قلعه-باغچه به طول 9 کیلومتر، آسفالت داق داق آباد-بابان به طول 5 کیلومتر و آسفالت ناصر آباد-زین آباد به طول 3/2 کیلومتر از دیگر پروژه افتتاحیه این شهرستان بودند.

آقای محبی مدیر راهداری هم گفت: در حال حاضر استان همدان با دارا بودن پنج هزار و 72 کیلومتر انواع راه شامل 85 کیلومتر آزاد راه (4/1 درصد از سهم کشور)، 529 کیلومتر بزرگراه (3/5 درصد از سهم کشور)، 340 کیلومتر راه اصلی(1/5 درصد از سهم کشور)، 797 کیلومتر راه فرعی (2 درصداز سهم کشور) و سه هزار و 308 کیلومتر راه روستایی آسفالت و شنی (از نظر آسفالت روستایی 2/7 درصد از سهم کشور و از نظر راه روستایی شوسه احداث شده 1/2 سهم کشور) که درصد تراکم را های استان در هر کیلومتر مربع حدود 26 درصد  است در حالی که میانگین تراکم راه های کشور در هر کیلومتر مربع حدود 13 درصد است.

وی افزود: ارزش ریالی راه های موجود در استان بیش 29 میلیارد ریال  است که نگهداری آنهاسرمایه عظیم از نوع استانی و ملی را طلب می کند.

ناصر محبی تصریح کرد: روکش آسفالت انواع راه ها و آسفالت شانه شنی راه های شریانی در سال اول دولت فعلی 194 کیلومتر، سال دوم 235 کیلومتر و سال سوم 236 کیلومتر که مجموع عملکرد این سه ساله 665 کیلومتر و اعتبار هزینه شده مجموع عملکرد سه ساله 800 میلیارد ریال بوده است.

مدیر راهداری اداره راه و شهرسازی در پایان گفت: اصلاح، حذف و یا سامان دهی مقاطع پر حادثه از سال 92 تا سال 94 به ترتیب 34 ، 61 و 65 مرود بوده که مجموع عملکرد این سه ساله 160 مورد بوده است.

انتهای پیام/ ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار