استاندار اردبیل گفت: پیشرفت و سعادت کشور و رفع مشکل اشتغال جوانان جویای کار در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در آیین افتتاح همزمان 69 طرح تولیدی، خدماتی و صنعتی در شهرستان پارس آباد افزود: منطقه مغان برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از ظرفیت و قابلیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی طرح پایاب سد خداآفرین را از عظیم ترین و به صرفه ترین طرح های عمرانی و اقتصادی در سطح کشور دانست و اظهار کرد: با تکمیل و بهره برداری کامل از این طرح ملی برای افزون بر 50 هزار نفر شغل پایدار ایجاد می شود و تولید محصولات زراعی و باغی به میزان چشمگیری افزایش می یابد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این طرح با تخصیص و تزریق اعتبار مناسب با شتاب و سرعت مناسبی در حال اجراست، ادامه داد: عملیات اجرایی پایاب خداآفرین در سال 83شروع شده که در 9سال گذشته تنها یک هزار و 600میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

به گفته خدابخش این در حالی است که با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و عنایت رهبری، در سال جاری چهارهزار میلیارد ریال برای تسریع در روند اجرای این طرح تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه زمینه و بستر برای تولید بیشتر و ایجاد فرصت های شغلی در این شهرستان فراهم است، گفت: با افتتاح این طرح زمینه برای ایجاد کشت و صنعت های متعدد و راه اندازی زنجیره تولید فراهم می شود.

استاندار اردبیل با اشاره به آخرین وضعیت لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در شمال استان اردبیل ، ابراز امیدواری کرد این لایحه با وحدت و همدلی و پیگیری خوب نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی برسد.

خدابخش با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری باعث پیشرفت همه جانبه استان و منطقه و افزایش تولید خواهد شد، افزود: در صورت راه اندازی منطقه آزاد، دست کم یک میلیارد دلار از محل صدور انواع محصولات کشاورزی و باغی به بازار روسیه عاید کشورمان خواهد شد.

وی با اعلام اینکه برخی ها به بهانه های مختلف سعی در ایجاد اختلاف در منطقه و مانع تراشی در مسیر تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری هستند، اظهار کرد: انجام هرگونه تغییر در این لایحه از جمله تغییر نام منطقه آزاد، سبب طولانی شدن روند تصویب خواهد شد.

وی صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به بخش کشاورزی را از نیازهای استان و منطقه عنوان کرد و افزود: ایجاد صنایع تبدیلی باعث شکوفایی بخش کشاورزی و رفع مشکل بیکاری می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.