کره جنوبی درباره احتمال بروز اقدامی تحریک‌آمیز از سوی پیونگ‌یانگ هنگام برگزاری رزمایش مشترک میان سئول و واشینگتن هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ؛ وزارت اتحاد کره جنوبی در سئول اعلام کرد با توجه به آزمایش موشک بالستیک زیردریایی که کره شمالی در هفته گذشته انجام داد، احتمال می‌رود هنگام برگزاری رزمایش 2 هفته‌ای سوئل با مشارکت آمریکا دست به اقدامی تحریک‌آمیز بزند.

رزمایش مشترک سئول و واشینگتن از 22 اوت ( اول شهریور) آغاز شده است و تا دو هفته به طول می‌انجامد.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد: به نظر می‌رسد تهدیدات کره شمالی فقط لفظی نیست. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ اقدامی برای ایجاد اختلال در روند برگزاری این رزمایش انجام خواهد داد. 

سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد: ما از نزدیک کوچکترین تحرکات را از جانب کره شمالی تحت نظر داریم و آماده هستیم در برابر هر اقدام تنش‌زایی واکنش نشان دهیم. 

کره شمالی چهارشنبه گذشته موشکی از نوع SLBM را به سمت ژاپن شلیک کرد که مسیری 500 کیلومتری را پشت سر گذاشت. این طولانی‌ترین مسافت پرواز است که از این نوع موشک به ثبت رسیده است. "کیم جونگ اون،" رهبر کره شمالی، نیز این آزمایش موشکی را بزرگترین موفقیت کشورش دانست. به این ترتیب پیونگ‌یانک توان کافی برای شلیک موشک با کلاهک‌های هسته‌ای را به هر هدفی که مایل باشد در گوشه و کنار جهان داراست.

سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی از مقامات کره شمالی خواست دست از توهین به "پارک گونه-هه،" رئیس جمهور کره جنوبی، برداشته و اقدامات تنش‌آفرین خود را در منطقه متوقف کنند. وی همچنین تهدید کرد اگر کره شمالی نسبت به هشدارهای سئول بی‌تفاوت باشد، مسئولیت هر حادثه‌ای در آینده متوجه پیونگ‌یانگ خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
آقا اجازه! اگه این مقامات سئول، دست و پای آمریکایی ها را در کرۀ جنوبی قطع کنن و خودشون با پیونگ یانگ بشینن مثل دوتا آدم سنگاشونو وابکنن، مطمئن باشن که بدون اینکه از دماغ یکنفر خون بیاد، به یکپارچگی میرسن که هیچ، فناوری و پول سئول و قدرت نظامی پیونگ لانگ، اون کرۀ واحد را تبدیل به یکی از قدرتمندترین اقتصادهای فناورانۀ دنیا تبدیل میکنه به نحوی که ژاپن و آلمان را هم پشت سر میذارن! اما حیف که....!!!
آخرین اخبار