چین با تاسیس یک شرکت صنایع هوایی، طرح جدید خود برای ساخت بهترین موتور هواپیما در کلاس جهانی را آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، چین به تازگی با هدف تولید بهترین موتور هواپیما در کلاس جهانی، یک شرکت صنایع هوایی دولتی راه اندازی کرده است.

بر اساس گزارش رسانه های دولتی چین، این شرکت تازه تاسیس مسئولیت تحقیق، توسعه و ساخت موتورهای هواپیما را برعهده دارد. این شرکت در حال حاضر سرمایه ای بالغ بر 7.5 میلیارد دلار دارد و شمار کارکنان آن به 96 هزار نفر می رسد.

تاسیس این شرکت بخشی از برنامه چین برای تبدیل شدن به یک قدرت جهانی در عرصه هوایی است. برنامه توسعه 5 ساله پکن، هدف ساخت یک موتور هواپیمای بومی را دنبال می کند. ساخت هواپیما در چین، بزرگترین هدف این طرح است.

اما پیشرفت در این حوزه برای چین امر دشواری است؛ زیرا چین به شدت به فناوری های خارجی متکی است. در 4 سال گذشته، موتورهای حرفه ای 30 درصد واردات چین را به خود اختصاص دادند. 

به عنوان مثال، ARJ21 یک جت ساخت چین است که موتور آن تولید شرکت جنرال الکتریک است. حتی موتور هواپیمای مسافربری C919 چین، که سودای رقابت با بوئینگ را در سر دارد، ساخت یک شرکت آمریکایی-فرانسوی است.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، در ماه ژوئن (30 روز منتهی به 11 تیر) یک دادگاه در فلوریدا زنی که قصد داشت به طور غیرقانونی قطعات هواپیما را به چین صادر کند، مورد محاکمه قرار گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار