معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: سالانه 800 تن نمک از سد گتوند وارد اراضی کشاورزی خوزستان می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد سياحي با اشاره به اثرات تخريبي ساخت سدها و اينکه اکنون ميلياردها پول صرف علاج بخشي سد گتوند مي‌شود، بیان داشت: در تمام دنيا بالاترين قدرت اجرايي در اختيار سازمان‌هاي محيط زيست است اما در کشور ما پس از اينکه کارها تمام مي‌شود سراغ محيط زيست را مي‌گيرند.

وي با بيان اينکه در حوزه آب و خاک عملکرد آنچناني نداشتيم و مسؤولان کمترين تاثير را در حوزه محيط زيست داشتند، تصریح کرد: باران‌هاي اخير سبب تامين آب تالاب‌ها و آبياري زمين‌هاي کشاورزي شد.

سياحي با ابراز گله‌مندي از اصرار بر کاشت گونه گياهي در استان بدون در نظر گرفتن تبعات زيست محيطي و تاثير آن در آلودگي هوا، افزود: اکنون مجبوريم براي هرس کردن اين گياه و جلوگيري از مشکلات تنفسي اعتبارات مجددي را اختصاص دهيم.

اين مقام مسؤول با اشاره به رغبت 90درصد مردم به مهاجرت از استان به دليل مسائل زيست محيطي تاکيد کرد: اين آمار عين فاجعه براي جمعيت ساکن استان است.

وي خاطرنشان کرد: طرح‌هاي اقتصادي، صنعتي، کشاورزي حتي اگر به اشتغال‌زايي انبوه منجر شود بدون ارزيابي زيست محيطي نبايد اجرا شوند

احمد سياحي با اشاره به  ادامه توليد نفت در تالاب هور العظيم  که به خشک شدن تالاب و مقتل شدن بسياري فرصت‌هاي اشتغال مردم منطقه منجر شد اظهار داشت: اين طرح به منظور داشتن قرار داد توليد نفت با يک شرکت خارجي انجام مي‌شود.

وي با اشاره به اهميت عنصر آب، خاک، هوا در زندگي انسان بيان کرد: 85درصد آب شهرهاي استان از رودخانه کارون تامين مي شود يعني آب مردم استان از رودخانه تامين مي‌شود که آلودگي آن ضرر زيادي را ايجاد کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
چرا آقای استاندار بجای دلسوزی به حال اصفهانی ها به مردم هم استانی ها ی خودش خدمت نمی کند چندسال است که این مشکل وجود داشته که هیچ وقت حل نمی شود
اقای سیاحی شما نیز نگران نباشید