نخستین ردیف پالایشگاه فازهای 20 و21 پارس جنوبی برای شیرین سازی گاز راه اندازی شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر و به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، راه اندازی نخستین ردیف پالایشگاهی فازهای 20 و21 پارس جنوبی با دریافت گاز ترش فازهای6،7 و 8 صورت گرفته است و این ردیف در روزهای آینده گاز را پس از شیرین سازی به شبکه سراسری تزریق خواهد کرد.

 چندی پیش سکوی فاز 21پارس جنوبی با موفقیت نصب شد. به گفته مسوولان شرایط برای نصب سکوی فاز 20 هم تا پایان شهریور فراهم می‌شود و عملیات راه اندازی آن تا پایان دی انجام می‌گیرد.

طرح توسعه فازهای 20 و21 پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین برای مصارف داخلی، 75 هزار بشکه میعانات گازی و بازیافت 400 تن گوگرد برای صادرات، تولید سالانه یک میلیون تن گاز اتان برای مصرف در صنایع پتروشیمی و یک میلیون و 50هزار تن گاز مایع برای صادرات در دست اجراست.

 طرح توسعه میدان پارس جنوبی در 24 فاز در شهرستان های عسلویه و کنگان استان بوشهر در احال اجراست که تا کنون 13 فاز آن به بهره برداری رسیده است.

 قرار است طرح توسعه فازهای باقی مانده پارس جنوبی سال 96 به پایان ‌رسد. هم‌اکنون نیمی از گاز مصرفی کشور از میدان گازی پارس جنوبی تولید می‌شود.

 تخمین زده می شود با توسعه کامل فازهای پارس جنوبی ضمن تامین نیاز کشور به انرژی، سالانه 112میلیارد دلار درآمد عاید کشور شود.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.