میگویی که در آب‌های ساحلی استان بوشهر صید می‌شود از گونه ببری سبز است که بهترین گونه خلیج فارس به شمار می‌رود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، 36 روز از آغاز صید میگو در سواحل استان بوشهر می‌گذرد.

 هشت هزار صیاد بوشهری با 740 فروند قایق و حدود 500 فروند لنج در کار صید میگو هستند.

معاون صید و بنادرماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر می‌گوید: گونه میگوی ببری سبز Penaeus semisulcatus))که به علت رنگ آن بین مردم به میگوی صورتی مشهور است، 74 درصد ذخایر میگوی استان را تشکیل می‌دهد؛ گونه‌ای که به لحاظ طعم و ارزش غذایی بهترین میگوی خلیج فارس محسوب می‌شود.

عباس آهنگر مقدم افزود: از ابتدای فصل صید تا کنون هزار و 67 تن میگو در استان بوشهر از دریا گرفته شده که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال 10 و هشت دهم درصد کاهش دارد.

 وی یادآور شد: صید میگو تا پایان روز چهاردهم شهریور ادامه دارد و از پانزدهم شهریور ممنوع خواهد بود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای بهبود زیستگاه میگو و میزان صید آن،گفت: برای حفاظت از ذخایر میگو از ابتدای سال تا پیش از زمان آزادشدن صید پنج تن میگویی که به صورت غیر مجاز در استان‌های همسایه صید و به استان ما منتقل شده بود، کشف شد و 22 فروند قایق و لنج که در زمان ممنوعیت صید، صید کف روب داشتند، 90 روز از رفتن به دریا محروم شدند.

پارسال صیادان بوشهری در 40 روز هزار و 337 تن میگو از خلیج‌فارس صید کردند که میزان صیدشان 16درصد کمتر از سال 93 بود.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۰۲:۴۹ ۰۸ دی ۱۴۰۱
میگوی پرورشی استان بوشهر نیز طعمی بسیار عالی دارد. علت آن شرایط جوی این استان و همچنین شرایط نگهداری بسیار خوبی است که توسط شرکت های باتجربه انجام می می شود.
یکی از بهترین شرکت هایی که در زمینه پرورش و فروش عمده میگو می توان از آن نام برد شرکت برتاو می باشد که سالهای زیادی در این زمینه فعالیت می کند و متخصصان زیادی در زمینه پرورش دارد.