اف بی آی ضمن هشدار به مقامات انتخاباتی اعلام کرد هکرهای خارجی به دو پایگاه داده انتخاباتی کشوری در آمریکا نفوذ کرده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از نیویورک دیلی نیوز، طی هفته های اخیر، هکرهای خارجی به دو پایگاه داده انتخاباتی کشوری در آمریکا نفوذ کرده اند. اف بی آی نیز به مقامات انتخاباتی آمریکا هشدار داده است.

بخش سایبری اف بی آی با ارسال هشدار «جدی» به مقامات انتخاباتی کل آمریکا از آنان خواست اقدامات امنیتی را پیش از انتخابات ماه نوامبر سال جاری، افزایش دهند.

این هشدار که توسط یاهو نیوز نیز دریافت شده است، پس از این مطرح می شود که نگرانی ها در خصوص مداخله روسیه در انتخابات آمریکا افزایش یافته است.

قبلا نیز وب سایت های مربوط به حزب دموکرات و سیاستمداران دیگر توسط افراد مرتبط با روسیه هک شده اند و هم اکنون نیز اف بی آی ادعا کرد این هکرها با روسیه ارتباط دارند.
 
این نگرانی ها باعث شد جه جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا، دو هفته قبل کنفرانسی با مقامات دولتی برگزار کند و پیشنهاد دهد قبل از انتخابات پیش رو، سیستم های رای دهی آمریکا، امن تر شود.

بر این اساس، ایالت های ایلینوی و آریزونا، هدف این حملات بودند.

به گزارش یاهو، در ایالت ایلینوی، بعد از این که هکرها موفق شدند داده های شخصی 200 هزار رای دهنده را دانلود کنند، مقامات مجبور شدند پایگاه داده ثبت رای دهندگان را به مدت 10 روز قطع کنند. در آریزونا نیز، هکرها موفق شدند یک بدافزار را روی سیستم ثبت رای نصب کنند اما نتوانستند داده ای به سرقت ببرند.

یکی از هشت آدرس آی پی مورد استفاده، مربوط به هک هایی است که با هکرهای روس در ارتباط هستند.

در این هشدار نوشته شده: اف بی آی از همه ایالت ها می خواهد با هیات انتخاباتی خود تماس بگیرند و مشخص کند آیا فعالیت بیرونی یا درونی مشابهی در گزارشات آن ها وجود دارد یا خیر. نباید تلاشی صورت بگیرد که نشانی آی پی به صورت مستقیم در دسترس قرار گیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار