اجرای آثار برگزیده و منتخب تئاتر شهرستان‌های كشور، حركت خوبی است كه در مركز نمایشی حوزه هنری صورت گرفته است.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پايگاه خبی حوزه هنری؛‌ رضا فیاضی، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای كشور، با اشاره به برگزاری دومین دوره مهرواره تئاتر ماه اظهار كرد: اجرای آثار برگزیده و منتخب تئاتر شهرستان‌های كشور، حركت خوبی است كه در مركز نمایشی حوزه هنری صورت گرفته و فرصتی برای گروه های نمایشی شهرستانی ایجاد می‌كند تا آثارشان بهتر دیده و مطرح شود.
 
وی با بیان اینكه در مراسم افتتاحیه دومین مهرواره تئاتر ماه حوزه هنری حضور داشته است، اظهار كرد: در روز نخست، احساس كردم استقبال آن طور كه انتظار می رفت نبود و باید تبلیغ بهتری برای این رپرتوار نمایشی صورت بگیرد تا مخاطبان بیشتری به تماشای آثار بیایند. البته نمایش های شهرستان ها به دلیل ابعاد و جنس اثر، باعث ایجاد نوعی پیش داوری در مخاطبان تهرانی شده اند. در حالی كه در همین مهرواره آثار خوبی وجود دارد و به طور مثال اثری كه از استان اصفهان اجرا شد را پسندیدم و می توانم بگویم اثر حرفه ای بود.
 
این نویسنده و صداپیشه سینما همچنین گفت: نمایش هایی كه در حوزه هنری اجرا می‌شوند تمام واقعیت تئاتر شهرستان‌های كشور نیستند و بسیاری از آثار نمایشی شهرستان ها یا به دلیل موضوع و قالب اثر به این رپرتوار راه پیدا نكرده اند و یا كارگردان و عوامل اثر علاقه ای به حضور در این جریان را نداشته اند.
 
فیاضی با تاكید بر اینكه مدیران فرهنگی و هنری شهرستان های كشور باید بیش از پیش از تئاتر شهرستان‌ها حمایت كنند، عنوان كرد: شرایط و مسائل اقتصادی هم در تولید آثار نمایشی مهم است. خیلی از هنرمندان در شهرستان های كشور، نمایشی را در دست می گیرند و برای تولید آن تلاش می‌كنند؛ اما فرصتی برای اجرای عموم پیدا نمی‌كنند. بسیاری از هنرمندان جوان فعال در شهرستان‌ها، حتی امیدی ندارند كه در آینده نزدیك اثرشان اجرا شود. آثار معدودی هستند كه فرصت اجرا در شهرستان و پس از آن، پایتخت را پیدا می‌كنند.
 
وی خاطرنشان كرد: خیلی از هنرمندان و گروه‌های تئاتر در شهرستان های كشور، به دلیل نبود امكان اجرا، به سراغ نمایش های آزاد می روند و در جشن ها به اجرای این گونه نمایش‌ها می‌پردازند. البته در تهران هم به سختی می‌توان گروه‌های فعال تئاتری پیدا كرد كه به شكل مستمر كار كنند و امكان اجرای عموم داشته باشند.
 
این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای كشور در پایان گفت: هنرمندان تئاتر شهرستانی عاشقانه كار می‌كنند و معتقدم خیلی عاشق‌تر از تهرانی‌ها هستند و این عشق را می‌توان در نوع كارشان دید.


انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار