صدر اعظم آلمان اوضاع انسانی شهر حلب سوریه را متاثر کننده خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در گفتگویی با تلویزیون آلمان، «آ.اِر.دِ»گفت: اوضاع انسانی حلب چنان متاثر کننده است که بسختی می توان آن را  توصیف کرد.

صدر اعظم آلمان گفت: با توجه به بمباران مستمر حلب نمی توان راه حل های انسانی را برای مردم این شهر در نظر گرفت.

ما اشاره کرده ایم که به شکل دیگری از آتش بس در این منطقه نیاز داریم و این همان چیزی است که لاوروف و کری در موردش صحبت کرده اند و مذاکرات طولانی مدت و هدفمندی در این زمینه با هم داشته اند. مرکل گفت: از تمامی تلاشهای صورت گرفته در این زمینه حمایت می کنم. چون اوضاع فعلی حلب و آنچه در آنجا می گذرد، متاثرکننده است و کلام از بیان آن قاصر است.

صدر اعظم آلمان همچنین درباره سروسامان دادن به آوارگان در آلمان گفت: پیش بینی ما هشتصد هزار آواره است. این یعنی آنکه ما وظیفه بزرگی داریم. من همچنان معتقدم که  می توانیم بر این مشکل فائق شویم.

وی افزود: ما باید صرفنظر از مبارزه با علل فرار آوارگان از کشورهایشان بر روی نکات دیگری نیز متمرکز شویم که از جمله می توان به توزیع بهینه و منصفانه آوارگان در میان کشورهایی که تاکنون مشارکتی در پذیرش آوارگان نداشته اند، اشاره کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اروپا سال گذشته به راه حل های زیادی دست یافته است و برای مواقع و مسائل سخت و دشوار باید به همکاری های خود ادامه دهیم. مرکل افزود: باید از تمامی ظرفیتها برای دست یافتن به یک راه حل سیاسی برای سوریه استفاده کنیم زیرا  توسل صرفا به گزینه نظامی نمی تواند در این مسیر کارگشا باشد.

صدر اعظم آلمان درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: بر این باوریم که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا  نقطه عطفی برای اروپا به حساب می آید. اکنون محور گفتگوهای ما  در میان بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا آن است که ما باید در چه زمینه هایی بهتر وارد شویم.

حال سئوال این کشورها آن است که ما الان در کجا قرار داریم؟ همه این کشورها امنیت داخلی و خارجی را بعنوان یک مساله بسیار با اهمیت پذیرفته اند. وی تاکید کرد: همه یکی از مسائل مهم در این حوزه را اجرایی شدن توافقنامه اتحادیه اروپا با ترکیه می دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
یکی بگه ب خانم مرکل که الان که ارتش و نیروهای مردمی سوریه ب موفقیت ها و پیروزی‌های مهمی و شکست و نابودی گروهای تروریستی داعش و تکفیرها و از دست دادن مناطق اشغال شده و ازاد شدن ان بدست ارتش سوریه انجام شده ، الان به فکر اوضاع و شرایط سوریه و حلب و وخامت اوضاع افتادید وقتی که این وحشی ها و تروریست های مورد حمایت سر مردم بیگناه و اعدام مردم، سپهر انسانی قراردادن مردم بیگناه اقدام میکردند که سکوت و هیچ نگرانی وجود نداشت، واقعا که این آمریکا و غرب کثیف هستن
آخرین اخبار