رییس دانشگاه رازی در خصوص راه اندازی دانشکده هنر و معماری گفت: کرمانشاه مهد هنر، فرهنگ و تمدن ایران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رییس دانشگاه رازی در خصوص راه اندازی دانشکده هنر و معماری گفت: در برنامه راهبردی دانشگاه رازی کرمانشاه، موضوع توسعه دانشکده هنر و معماری و گسترش رشته‌های هنری آمده است.

وی افزود:: مهمترین مشکل موجود در بحث راه اندازی رشته‌های مربوط به دانشکده هنر، کمبود مدرس و استاد است.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: جذب اساتید دکترا در بخش هنر به سختی صورت می گیرد، چراکه فارغ التحصیلان مقطع دکتری رشته‌های هنر انگشت ‌شمارند.

اعلمی آل آقا گفت::ما در دانشگاه رازی کرمانشاه بسیار مایلیم که بتوانیم در رشته های هنری جذب عضو هیات علمی داشته باشیم، اما واقعیت آن است که افراد واجدالشرایط برای عضو هیات علمی شدن در رشته های هنر دیده نمی‌شوند.

وی افزود: ناچاریماز افراد خبره هنری به جای اعضای هیات علمی استفاده کنیم، اما صرفا با مدرسان خبره، مجوز راه اندازی رشته‌های جدید هنری به دانشگاه‌ها داده نمی‌شود.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در خصوص مشکلات موجود بر سر راه احداث ساختمان دانشکده هنر نیز گفت: در حال حاضر در دانشگاه رازی مجوز دانشکده هنر و معماری را داریم که برای آنها دو ساختمان مجزا در نظر گرفته ایم که ساختمان مربوط به بخش معماری این دانشکده اخیرا و در جریان سفر رییس جمهور به استان افتتاح شد.

وی افزود: ساختمان بخش هنر این دانشکده قرار بود از محل اعتبارات استانداری کرمانشاه ساخته شود که بنا به دلایلی این اعتبار از استانداری به دانشگاه رازی داده نشد.

اعلمی آل آقا گفت:با این وجود از محل دیگری از اعتبارات داخلی دانشگاه رازی، رقمی را برای احداث اسکلت ساختمان هنر این دانشکده اختصاص داده‌ایم و در حال حاضر کار ساخت اسکلت این ساختمان به اتمام رسیده است.


انتهای پیام/پ



برچسب ها: کرمانشاه ، مهد ، هنر ، فرهنگ ، تمدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.