وزیر ورزش و جوانان گفت: شکل گیری متوازن سمن ها، بیان مطالبات و در نتیجه ایجاد گفتمان در زمینه های مختلف نشانه روند رو به رشد آن ها است.

وضعیت سمن ها روبه رشد است/بهبود وضعیت جوانان در گرو بهبود وضعیت اقتصادیبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در نشستی که امروز(سه شنبه) به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با بیان اینکه توسعه زیرساخت ها، راه ها، بیمارستان ها، ورزشگاه ها و سمن ها باعث توسعه اجتماعی و در نتیجه توسعه پایدار می شوند، اظهار داشت: در همین راستا بهترین راه برای افزایش مشارکت های اجتماعی جوانان و مردم، سمن ها هستند.

وی ادامه داد: ایجاد مسکن،  رفع بیکاری و اشتغال برای جوانان، نیازمند همکاری و انسجام دستگاه های مختلف است و این وزارتخانه تلاش دارد تا این دستگاه های مرتبط را نسبت به وظیفه ای که دارند، آشنا سازد.

گودرزی در بخشی از سخنان در خصوص دستاوردهای مهم دولت یازدهم تصریح کرد: از بین بردن تحریم ها و ایران هراسی که کشور را به سمت تحمیل جنگ های ناخواسته می کشاند، پرداخت به موضوع سلامت مردم، بهبود شرایط اقتصادی، کاهش نرخ تورم به یک درصد و شرایط با ثبات داخلی، ایجاد فضای باز و استقلال، بخشی از جمله مهمترین این دستاوردها است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: موضوع جوانان، موضوعی ملی و فرا دستگاهی است که هماهنگ سازی این مجموعه، وظیفه ما است و به منظور پیشبرد در امر جوانان طرحی در مجلس مطرح شده که تفکیک حوزه جوانان و ورزش انجام شود و سهم سمن ها افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا یک سمن سراها و یا خانه جوانانی ایجاد کنیم که فعالان در زمینه توسعه سازمان های مردم نهاد(سمن) بتوانند پاتوقی را برای انجام فعالیت های خود داشته باشند.

گودرزی در خصوص فضای عمومی جامعه کنونی تصریح کرد: اقدامات مهمی که در دولت شکل گرفت باعث فضایی پر نشاط در جامعه شده و امید به زندگی افزایش پیدا کرده است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: برجام نیز موجب کاهش تحریم ها و بهبود وضعیت کشور شده، به طوری که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اگر گله ای از برجام هم می شود، فقط به دلیل بدعهدی های دشمن است.

وی بیان کرد: سمن ها باید از جایی حمایت شوند تا بتوانند ادامه راه را با موفقیت طی کنند، در حوزه های مدیریتی جوانان باید تجربیاتی را کسب کنند و وظیفه دولت نیز حمایت از آنان است.

گودرزی بیان کرد: ورزش یک عنصر پرجاذبه برای همه است که خیلی از معقوله های مختلف را تحت تاثیر خود قرار می دهد، اما موضوع جوانان برای عامه مردم جذاب نیست.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم برای ثبت ایده های نو در این وزارت خانه راهکارهای مناسبی انجام گیرد، گفت: هر کجا که دولت از سهم بیت المال یک ریال هم سهمی داشته باشد، حق و اجازه نظارت را در آن بخش دارد.

در پایان این مراسم رو نمایی و افتتاح سامانه صدور اعتبار نامه سازمان مردم نهاد جوانان از حالت دستی به صورت الکترونیکی انجام شد که آسان سازی، دقت و سرعت از مزایای این سیستم است که اطلاعات در آن ثبت و برای هر سمن یک پسورد و کارت عضویت صادر می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار