معاون منابع طبیعی استان زنجان سرانه فضای سبز زنجان را یک پنجم میانگین جهانی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛گنج خانلو افزود: امیدواریم اعتبارات لازم برای عملیاتی کردن طرح تولید نهال برای توسعه فضای سبز و جنگل در نهالستان منابع طبیعی استان زنجان اختصاص یابد.

وی ضمن تأکید بر اینکه میزان مساحت های جنگل استان زنجان در مقایسه با میانگین کشوری و جهان پایین تر است افزود : میانگین سرانه فضای سبز و جنگل های دنیا 6هزار متر مربع و کشور ایران 2هزار متر مربع است و این درحالی است که میانگین جنگل ها و سرانه فضای سبز استان زنجان هزار و 200متر است.

گنج خانلو خاطر نشان کرد : برای توسعه جنگل ها و فضاهای سبز استان تا رسیدن به میانگین کشورنیاز به همکاری و تعامل مسوولین زیربط است چرا که اداره منابع طبیعی به تنهایی قادر به محقق کردن این امر نیست.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه فضای سبز استان نسبت به میانگین جهانی و کشوری ابراز کرد: بر اساس گزارشهای اعلام شده میانگین فضای سبز در استان، کشور و جهان به ترتیب هزار و 200،2 هزار و 6 هزار مترمربع است.

معاون منابع طبیعی استان اظهار داشت:استان زنجان دارای 97هزار هکتار مساحت جنگل های طبیعی و 16هزار هکتار مساحت جنگل های دست کاشت است که علی رغم این میزان مساحت جنگل های استان در مقایسه با کل کشور کم و محدود است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.