نمایش مردی برای تمام فصول درحوزه هنری یزد بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ هنرمندان یزدی در نشست یکشنبه‌های تئاتری ضمن تماشای فیلم تئاتر مردی برای تمام فصول به کارگردانی بهمن فرمان آرا به بررسی این نمایش پرداختند.

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد گفت: هنرمندان یزدی در نشست یکشنبه‌های تئاتری ضمن تماشای فیلم تئاتر "مردی برای تمام فصول" به کارگردانی بهمن فرمان آرا به بررسی این نمایش پرداختند.

علی جاور افزود:  در نشست یکشنبه‌های تئاتری این مرکز، فیلم تئاتر «مردی برای تمام فصول» به نویسندگی رابرت بولت، ترجمۀ فرزانه طاهری و کارگردانی بهمن فرمان آرا، عصر یکشنبه هفتم شهریور در پلاتو حوزه هنری یزد به نمایش درآمد و با حضور هنرمندان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

متن قوی نمایش و مضمون اصلی آن که مسأله وفاداری به قانون، اخلاق و وجدان اجتماعی است از نقاط قوت نمایش بوده و تماشاگر را متقاعد می‌کند تا آخر پیگیر موضوع باشد. همچنین طراحی صحنه، لباس، نور و چهره‌پردازی از دیگر نکات مثبت و قابل توجه نمایش عنوان شد.

زمان طولانی اجرای نمایش، ضرب آهنگ کُند، میزانسن‌های تکراری و یکنواخت، بازی ضعیف خود کارگردان، موفق نبودن کارگردان در هدایت و بازی گرفتن از هنرمندان باتجربه تئاتر هرچند بازیگران به سهم خود سعی دارند بازی قابل قبولی ارائه دهند و گاه موفق عمل کرده‌اند از ضعف‌های آن به شمار می‌ رود.

داستان مردی برای تمام فصول که یکی از نمایشنامه‌های کلاسیک جهان به‌شمار می‌رود، درباره ایستادگی تامس مور در مقابل پادشاه هنری هشتم است که می‌خواهد بر خلاف قانون کلیسا همسر خود را طلاق دهد و دوباره ازدواج کند.

 تقابل پادشاه یک‌ دنده با کلیسا و قوانین‌‌اش نیاز به یک قربانی دارد و قربانی کسی نیست جز مشاور پادشاه سر تامس مور که بعد از مرگ کاردینال به مقام صدراعظمی رسیده و پادشاه اصرار دارد با توجه به صداقت و اعتباری که سر تامس میان مردم دارد، وی ازدواجش را تایید کند تا نیازی به تأیید پاپ نداشته باشد اما سر تامس که به اخلاق و اصولش پایبند است، نمی‌تواند تن به این کار بدهد و همه مشکلات را به جان می‌خرد تا اصولش را زیر پا نگذارد.

رضا کیانیان، سیامک صفری، سهیلا رضوی، فرزین صابونی، هدایت هاشمی، احمد ساعتچیان، امیررضا دلاوری، بهناز جعفری، علیرضا آرا، رضا مولایی، محمدرضا مالکی و بهمن فرمان آرا در این نمایش به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند.

گفتنی است: سلسله نشست‌های کشنبه‌های تئاتری حوزه هنری یزد، هر دو هفته یک بار با نمایش فیلم تئاتر و نقد و بررسی آثار منتخب جشنواره‌ها برگزار می‌ شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.