مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان از مطالبه 10 میلیارد تومان این شرکت از مردم استان خبر داد.

مطالبه 10 میلیاردی مخابرات همدان از مردم
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ قاسم نظری پویا در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از شاخص های توسعه ارزی جامعه توسعه شاخص های مخابراتی جامعه است افزود: در بخش فناوری تلفن ثابت در حال حاضر 751هزار شماره تلفن منصوبه داریم که از این تعداد 607هزار تلفن مشغول به کار بهره برداری شده و تعداد 144 تلفن ثابت ظرقیت آزاد در سطح استان برای واگذاری داریم.

وی میانگین ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان را 33/53 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: میانگین نفوذ شهری همدان 42/5 درصد است.

نظری ادامه داد: تعداد 3 هزار و 799 دستگاه تلفن همگانی استان را زیر پوشش قرار می دهند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در مجموع تعداد 531 مرکز تلفن روستایی و 246 سایت Wll پوشش ارتباطی روستاها را انجام می دهند، افزود : ویژگی این تلفن های روستایی یا همانGSMWL این است که علاوه بر پوشش تلفن ثابت رومینگ تلفن همراه را بر عهده دارند.

وی از اقدام های مهم و گسترده شرکت ارتباطات سیار در سال جاری توسعه و راه اندازی BTSهای نسل 3و4 اعلام کرد و افزود: پیش بینی شده تا پایان سال283 سایت در سطح استان راه اندازی شود که تعداد سایت های همراه اول به هزار و 218 عدد تا پایان سال خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان در حوزه  فناوری دیتا و اینترنت نیز گفت: تعداد 111 هزار و 800 پورت دیتا و ADSL  در سطح استان نصب شده که از این تعداد 77هزار و 300 پورت دیتا به مشترکان واگذار شده و تعداد 34هزار و 500 پورت آزاد برای واگذاری داریم.

وی پیک پهنای باند دیتا را 3/2 گیگابایت برثانیه اعلام کرد وگفت: میانگین مصرف ½ گیگابایت بر ثانیه است.

نظری پویا افزود: در حال حاضر 596 روستای استان از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند که از این تعداد 285 روستا از محل اعتبارات داخلی مخابرات و 311 روستا از محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین می شوند.

انتهای پیام/ ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.