وبسایت اِن‌بی‌سی نیوز در گزارشی به بررسی امکان جلوگیری از وقوع حملات تروریستی پرداخت.

اِن‌بی‌سی نیوز: آیا می‌توان حملات تروریستی داعش را خنثی کرد؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اِن‌بی‌سی نیوز، بنابر بیانیه دادستان‌های فرانسه، کامیون 18 تُنی که در 14 ژوئیه طی اقدامی تروریستی در معبری شلوغ به شهروندان شهر «نیس» فرانسه حمله کرد، سرعتی برابر با 70 مایل در ساعت داشت.

این کامیون در بالاترین سرعت، انرژی جنبشی برابر با 12.6 مگاژول را انتقال می‌داد (معادل 14 دینامیت). این حمله تروریستی به کشته شدن 86 نفر، زخمی‌شدن 200 نفر، کشته شدن 10 کودک منجر شد. همچنین 34 نفر نیز تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند.

اقدامات وحشیانه‌ای مانند حمله تروریستی «نیس» به حدی عادی شده‌اند که می‌توان فهرستی بلند بالا از نام قربانیان آنها تهیه کرد.  سوال این است: آیا ما می‌توانیم کاری غیر از شمارش تعداد قربانیان چنین حوادثی انجام دهیم؟

با توجه به میزان تکرار حملات در غرب، تروریسم در این منطقه هنوز به اوج نرسیده است. در دو دهه گذشته، سالانه تقریباً 35 تا 40 درصد حوادث تروریستی فراملی علیه منافع آمریکا؛ اما خارج از خاک این کشور صورت می‌گیرند.

به گفته محققان با اینکه تعداد حملات تروریستی کاهش یافته، با حوادثی به شدت مرگبار روبرو هستیم. اغلب حملات تروریستی سال‌های 2015 و 2016 در آمریکای شمالی و اروپا بوسیله گروه تروریستی داعش انجام شده است. با تضعیف داعش و شکست‌های پی در پی آن در عراق و سوریه، حملات آن در خارج از مرزها افزایش یافته است.

پیش از انجام هر کدام از حملات تروریستی سال گذشته، هشدارهایی جدی دریافت شد اما اقدامات امنیتی برای جلوگیری از وقوع آنها کافی نبود. همکاری اطلاعاتی بهتر و اقدامات امنیتی جدیتر می‌توانست از هر کدام از این حملات جلوگیری کند. گرچه تروریست‌ها همیشه راهی برای انجام حملات پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار