جلسه کارگروه مشترک آرد و نان استان‌های آذربایجان‌غربی و همدان با هدف تبادل نظر در این زمینه در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،معاون نظارت و بازرسی سازمان در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه نان های تولیدی لواش، نان روغنی و سنگک استان از لحاظ کیفیت از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

سلیمان علیزاده تصریح کرد: یکی از مشکلات آذربایجان غربی در زمینه گندم، اختلاط آن توسط اداره غله است در حالی که گندم تولیدی در زمین های دیم و آبی با یکدیگر متفاوت بوده و گندم استفاده شده در هر نان با یکدیگر فرق دارد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه استان آذربایجان غربی از لحاظ انبارداری گندم رتبه نخست کشور را دارد بیان کرد: در این باره در سطح استان 18 کارخانه فعال نیز وجود دارد که کار انبارداری را نیز انجام می دهند.

علیزاده از تولید سالیانه شش میلیون و 200 هزار تن محصولات کشاورزی در استان خبر داد و گفت: در این باره سالانه 700 هزار تن محصول گندم تولید شده و هم اکنون 620 هزار تن مازاد بر مصرف نیز خریداری شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: هم اکنون آذربایجان غربی نخستین استانی است که تمامی سبوس گندم سهمیه ای آن، تحویل اتحادیه دامداران می شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.