رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ارتقای تولید سالانه یک ‌میلیون متر مکعب محصولات سلولزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ علی منتظری با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیت‌های گیلان در زمینه توسعه فعالیت صنایع سلولزی گفت: ظرفیت‌های خوبی در تولید ام.دی.اف و اچ.دی.اف در استان وجود دارد.

وی به وجود مواد اولیه صنایع سلولزی در گیلان اشاره کرد و افزود: نزدیکی به مرزهای شمالی به عنوان مهم‌ترین مبادی واردات چوب کشور، از مزیت‌های گیلان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه وجود کارخانه‌های تولید محصولات سلولزی این استان را از مستعدترین استان‌ها برای تبدیل شدن به قطب تولید این محصولات در کشور کرده است، افزود: با توجه به شناخت از ظرفیت‌های موجود و انجام برنامه‌ریزی مناسب حرکت مطلوبی به منظور توسعه صنایع سلولزی در گیلان آغاز شده است.

منتظری خاطرنشان کرد: آغاز فعالیت واحدهای تولیدی ام.دی.اف و اچ.دی.اف موجب کسب رتبه برتر این استان در کشور شده و اکنون به عنوان قطب تولید این محصولات در کشور مطرح هستیم.

وی به اجرای نهضت زراعت چوب در گیلان از سال 94 اشاره کرد و گفت: طبق توافق منعقد شده بین کارخانه‌های تولید محصولات سلولزی و کشاورزان، هزاران اصله نهال در 10 شهرستان گیلان کاشته شده تا بخشی از نیاز این صنایع در استان برطرف شود.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.