اصفهان؛

بیش از شش هکتار از زمین های کشاورزی آران و بیدگل زیر کشت گلخانه ای است

رئیس اداره جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: شش ونیم هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت گلخانه ای قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین فتاحی افزود: سبزی و صیفی جات، خیار و گوجه فرنگی محصولات اصلی تولید شده در گلخانه های این شهرستان است.
وی با تاکید بر این که برای احداث، تجهیز و سرمایه در گردش دارندگان این گلخانه ها از سوی جهاد کشاورزی تسهیلاتی در نظر گرفته می شود، افزود: جهاد کشاورزی 80 درصد هزینه های احداث گلخانه ها را به صورت تسهیلات با نرخ 15 درصد، دو سال تنفس و با بازپرداخت پنج ساله به کشاورزان ارائه می دهد.
فتاحی به اهمیت افزایش سطح زیرکشت گلخانه های این شهرستان اشاره و تاکید کرد: با توجه به بحران خشکسالی و کمبود آب در شهرستان و برای حفاظت از خاک، توسعه کشت گلخانه ای به کشاورزان توصیه می شود البته کشاورزان نیز برای افزایش این نوع کشت استقبال خوبی داشته اند.
وی با اشاره به این که بیشترین سطح زیر کشت گلخانه در بخش کویرات است بیان کرد: بهره برداری از دو هکتار دیگر تا آخر امسال پیش بینی می شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی آران و بیدگل هم چنین تصریح کرد: به منظور ارتقا دانش و توانایی فعالان این عرصه بازدید و کلاس آموزشی یک روزه در شهرستان تیران و کرون با موضوع آفت ها و بیماری های گلخانه ای برگزار شد که در آن جا ضمن بازدید مباحثی مانند آفات و بیماری های شایع گلخانه، روش های کنترل بیولوژیک و مدیریت گلخانه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.