بیش از ۱۰ هزار حافظ قرآنی در استان کرمانشاه تربیت شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از تربیت بیش از ۱۰ هزار حافظ قرآنی در استان کرمانشاه طی سال ۹۵ خبرداد.

حجت الاسلام مجید میرزائی گفت: اوقاف و امور خیریه استا ن کرمانشاه گفت : در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، اجرای مسابقات قرآن و عمل به نیات امینانه واقفین اوقاف استان در مرحله شهرستانی، استانی و اعزام به مرحله کشوری را در دستور خود قرار داده است.

وی با اشاره به روند برگزاری این مسابقات افزود: قریب به ۲۰۰۰ فعال قرآنی در مرحله شهرستانی این مسابقات شرکت کردند که ۲۰۸ نفر آن امروز و فردا در رشته های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل، ترتیل، قرائت و اذان با یکدیگر رقابت می کنند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز مسابقات در رشته های حفظ ۵ تا ۲۰ جز و اذان و فردا هم در رشته های حفظ کل، ترتیل و قرائت برگزار می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم گفت: با عنایت به اینکه اوقاف و امور خیریه به جز مسابقات قرآن برنامه های خود را در تربیت حافظان قرآن کریم نیز تنظیم کرده است و در طی ۴ سال گذشته ۳۶ هزار حافظ قرآنی را در استان تربیت کرده است، امسال نیز تربیت ۱۰ هزار و ۶۵۰ نفر را در دستور دارد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، تربیت ، هزار ، حافظ ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.