قم؛

۴ نکته غذایی ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

تحقیقات محققان نشان می دهد که چگونه رژیم غذایی می تواند بر ریسک ابتلا به سرطان تاثیر گذارد

۴ نکته غذایی ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد



۴ نکته غذایی ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛
1-تمامی ماهی ها خاصیت یکسان ندارند

غذای دریایی یکی از غذاهای سالمی است که می توان به طور مرتب مصرف کرد. ماهی مملو از پروتئین های موسوم به چربی های خوب نظیر اُمگا-۳ و اُمگا-۶ است و نسبت به سایر انواع گوشت ها از کالری کمتری برخوردار است.

2-گوشت گاو را نباید دشمن سلامت تلقی کرد

این فرضیه  وجود دارد که گوشت قرمز ناسالم بوده و دارای خاصیت سرطان زایی است،اما از نظر محققان گوشت گوساله برای سلامت خطرناک نیست. اگر برش های کم چرب، با پخت مناسب و با اعتدال مصرف شود، می تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد. گوشت مرغ هم منبع خوب غذایی است که هیچ ریسک مشخصی از سرطان ندارد.

3-باور غلط در مورد روغن ها

هر نوع روغن ماهی یا گیاهی می تواند موجب کاهش ریسک سرطان شود.در برخی موارد روغن های اُمگا بدست آمده از ماهی تاثیر عمیق مثبتی بر بدن دارند. همچنین گاهی اوقات مردم با داغ کردن بیش از حد زیاد روغن و فرآوری بیش از اندازه آن، این ماده غذایی را تبدیل به عنصری سرطان زا می کنند.

۴-سبزی ها و میوه های رنگی

میوه ها و سبزیجات سالم ترین نوع شیوه های کنترل ریسک سرطان تلقی می شوند اما تفاوت های متمایزی در نحوه عملکرد آنها وجود دارد.

میوه ها وسبزیجات قرمز نظیر گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن هستند؛ فنول ها و آنتوسیانین های بنفش یافت شده در انگور و بلوبری می توانند از ما در مقابل سرطان روده و کبد محافظت کنند؛ و آنتی اکسیدان دیگری موسوم به آلیسین که در سبزیجات سفیدرنگ نظیر پیاز یافت می شود.

در پایان  تحرک داشتن، پرهیز از چاقی، و انتخاب یک رژیم غذایی متنوع راهکار اصلی پیشگیری از سرطان و حفظ سلامت است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار