نخستین خط پرواز بندرعباس- ابوموسی و بندرعباس- جاسک صبح امروز راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،جاسم جادری استاندار هرمزگان در مراسم گشایش این دو خط هوایی در فرودگاه بین المللی بندرعباس گفت:یک فروند هواپیمای یاک روسی با ظرفیت 7 نفر روزانه مسافران را در مسیر هوایی بندرعباس ابوموسی و بندرعباس جاسک جابجا می کنند .
وی افزود:شرکت هواپیمایی پویا وابسته به سپاه پاسداران این خط هوایی را برای مسافران ابوموسی و جاسک راه اندازی کرده وقیمت بلیط آن هم مناسب است .
استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان 13 فرودگاه دارد که باید با تسریع در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی مسیرهای پروازی کوتاه را با هواپیماهای با ظرفیت کم ایجاد کرد.
جادری برقراری مسیر پروازی اصفهان ، یزد و چابهار با جانمایی هواپیماهای کوچک در فرودگاه بین المللی بندرعباس و دیگر فرودگاه های استان را خواستار شد.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال پرواز بندرعباس پارسیان راه اندازی می شود گفت: با جذب و کمک سرمایه گذاران خارجی و داخلی فرودگاه های نیمه فعال هرمزگان فعال می شود.
مدیر کل نظارت بر فرودگاه ها و شرکت ها و موسسات هوانوردی کشور هم گفت: امسال پروازهای داخلی23 درصد افزایش یافته است .
مرتضی دهقان افزود: بیش از 80 درصد مسافران از 20 درصد فرودگاه های کشور تردد می کنند.
وی گفت: با ایجاد آزاد سازی خدمات حمل و نقل هوایی کشور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه و رونق ناوگان هوایی کشور در دستور کار قرار دارد.
مدیر کل نظارت بر فرودگاه ها و شرکت ها و موسسات هوانوردی کشور افزود: با جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی فرودگاه های نیمه فعال با تردد هواپیماهای کوچک فعال می شوند.
60 فرودگاه در کشور وجود دارد.
به طور متوسط روزانه بیش از 3 هزار مسافر با 30 پرواز داخلی در فرودگاه بین المللی بندرعباس تردد می کند .
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.