مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: با افزایش سطح تولید پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۹ هزار تن انواع ماهی سردابی و گرمابی در این استان تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میر آرمان واعظی افزود: سال گذشته هشت هزار تن تولید انواع ماهی داشتیم که افزایش ۵۷۰ تنی در سال جاری برنامه‌ریزی شده بود.

وی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با توسعه مزارع پرورش ماهی و تولید ماهی در قفس پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۹ هزار تن ماهی در استان تولید شود.

مدیرکل شیلات استان در خصوص وضعیت تولید ماهیان خاویاری افزود: در حال حاضر به میزان ۲۰ تن ماهی خاویاری در سد گیلار لو به شیوه تولید در قفس، تولید می‌شود.

واعظی گفت: در عین حال در دو شهر دیگر از جمله مشگین شهر و روستای شمس‌آباد اردبیل تولید ماهیان خاویاری برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین در خصوص تولید شاه‌میگو در دریاچه شورابیل نیز تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ تن شاه‌میگو در این دریاچه تولید شده است.

مدیرکل شیلات استان با بیان اینکه صادرات شاه‌میگو در سال جاری برنامه‌ریزی شده بود، گفت: با بررسی وضعیت کلی تولید صادرات از سال آینده انجام می‌شود و امسال برداشت شاه‌میگو نداریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.