مديرکل حفاظت محيط زيست خوزستان از آلودگي نگران کننده خاک در اهواز و ماهشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،احمدرضا لاهيجان زاده مديرکل حفاظت محيط زيست خوزستان با اشاره به انجام مطالعاتي در خصوص آلودگي خاک و آب در استان اظهار کرد:‌ اين مطالعات آلودگي در محيط هاي خاکي در اطراف اهواز و ماهشهر را نشان داد.

وي افزود: ‌اين مطالعات را سه دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز،‌ دانشگاه مشهد و دانشگاه صنعتي اصفهان انجام داده اند و نتايج آن به کشورهاي کانادا و استراليا ارسال شده است تا در آزمايشگاه بين المللي آناليز شود.

لاهيجان زاده با اشاره به اين‌که اين آلودگي نگران کننده است،گفت:‌ فلزات سنگين، ترکيبات آلي و فعاليت هاي صنعتي بيشترين تاثير را در بروز اين آلودگي دارند.

مديرکل حفاظت محيط زيست خوزستان ادامه داد‌: به زودي گزارشي از نتايج اين مطالعات به صورت کامل ارايه خواهيم کرد.

وي در خصوص انجام مطالعات در مورد سدگتوند نيز گفت: اين مطالعات در خصوص مدت زمان حل شدن نمک‌هاي سدگتوند است و به نتايجي رسيده است ولي هنوز نمي‌توان به طور دقيق مدت زمان را اعلام کرد و  اين مطالعات در شوراي حفاظت کيفي رودخانه کارون ارايه خواهد شد.

مديرکل حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: اين مطالعات به درخواست ما و توسط يک گروه متخصص و با حضور کارشناسان خارجي انجام شده است ‌و نتايج آن نيز در خارج از کشور آناليز مي‌شود.

لاهيجان‌زاده اظهار کرد:‌ قرارداد اين مطالعات را ما در اداره کل حفاظت محيط زيست منعقد کرده و سازمان حفاظت محيط زيست اعتبارات آن را تامين مي‌کند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار