اگر قصد خرید اجاق گاز را دارید این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، هنگام خرید اجاق گاز باید علاوه بر ظاهر و كارایی به نیاز خانواده هم توجه كرد. برای خانواده‌های پرجمعیت اجاق‌های ۵ یا ۶ شعله مناسب است اما یك خانواده كم‌جمعیت با یك اجاق ۴ شعله یا اجاق رومیزی ۲ شعله هم می‌تواند امورات خود را بگذراند.البته تجهیزات اجاق‌ها هم اهمیت دارد. برای مثال خیلی‌ها از فر اجاق استفاده زیادی می‌كنند و برخی دیگر استفاده زیادی ندارند.

یكی دیگر از نكات پر‌اهمیت در اجاق‌گاز‌ها داشتن ترموكوبل و فندك است . در انواع گران قیمت‌تر علاوه بر كیفیت به نكات ایمنی هم توجه بیشتری شده است و تنها تفاوت در شکل زیباتر آنها نیست ترموکوبل یکی از قطعات ایمنی است که به محض خاموش شدن شعله گاز را قطع می نماید گرچه که استفاده از آن کمی برای خانمها مشکل تر است لیکن چند ثانیه تامل تا داغ دن شمعک و شعله گاز از بروز یک حادثه مقرون به صرف تر است . مهمترین شاخص در اجاق گاز ها اجباری بودن استاندارد در آنهاست و توصیه می کنیم که علاوه بر توجه به نشان استاندارد به اعتبار مارک تجاری و خدمات پس از فروش اجاق گاز نیز توجه نمایید .


از آنجایی كه اجاق گاز یكی از پرمصرف‌ترین و در عین‌حال بادوام‌ترین لوازم منزل به شمار می آید، بهتر است تا در صورت امكان نوع باكیفیت‌تر آن خریداری شود چرا كه گاهی هزینه تعمیر اجاق‌گاز‌های بی‌كیفیت در طول چند سال بیشتر از یك اجاق گاز خوب می‌شود.



انتهای پیام/




برچسب ها: اقتصادی ، نبض ، بازار ، راهنمای ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار