یزد؛

سکونت مهاجران در حاشیه شهرها تهدیدکنندۀ بافت شهری

معاون استاندار یزدگفت:سکونت مهاجران در حاشیه شهرهابافت شهری راتهدید می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزدگفت:  مهاجران در حال سکونت در حاشیه شهرها با کمترین امکانات شهری و زیرساخت ها هستند و این اتفاق تهدیدکنندۀ بافت شهری ماست.
 
محمد علی طالبی افزود:اقدام موثر دستگاه های ناظر و خدمات شهری برای پیشگیری از شکل گیری مناطق حاشیه ای در شهرهای بزرگ استان را خواستار شد.

  وی گفت :یزد علیرغم اینکه جزء استان های مهاجر پذیر کشور است اما درگیر مسائل مناطق حاشیه ای نشده ولی این تهدید همواره وجود دارد.

طالبی ادامه داد: در بحث بازآفرینی شهری پایدار استان رسیدگی به مسائل مناطق حاشیه ای و توجه به بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با طیف متنوعی از مسائل روبرو هستیم و این مهم ایجاب می کند در زمینه های مختلف یک سیاست هماهنگ و مدیریت واحدی را دنبال کنیم.

این مسئول گفت: طبق برخی گزارشات و بازدیدها حداقل این تهدید در بعضی از مناطق استان و شهر یزد وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: جمعیت قابل توجهی از مهاجران امروز در بافت تاریخی شهر یزد سکونت یافته اند که لازم است دستگاه های ناظر، فرمانداری، شهرداری و دستگاه های خدمات رسان شهری اقدام موثری در این رابطه انجام دهند و اجازه ندهیم مهاجران در حاشیه شهر و بافت تاریخی سکونت کنند.
 
وی ابراز امیدواری کرد راهبردهای خوبی در مدیریت مسائل اجتماعی و فرهنگی مناطق حاشیه ای و بافت های فرسوده در کارگروه ارتقاء اجتماعی و فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان تدوین شود و مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

همچنین مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: در سال جاری مقام معظم رهبری چهار آسیب را در راس آسیب های اجتماعی بیان کردند و خواستار توجه جدی و اقدام برای مبارزه با اعتیاد، طلاق، انحرافات اخلاقی و حاشیه نشینی شدند.

مجید جوادیان زاده ادامه داد: حاشیه نشینی بستر ومنشاء همۀ آسیب های اجتماعی است که اگر ریشه کن شود و از ایجاد مناطق حاشیه نشین جلوگیری گردد بسیاری از آسیب های اجتماعی قابل رفع و پیشگیری است.

جوادیان زاده در پایان گفت: دولت تدبیر و امید و تشکیلات فرهنگی و اجتماعی وزارت کشور عزم جدی برای مبارزه و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دارند و اقدامات خوبی در تحقق این مهم انجام شده است.
 
در این کارگروه سند ملی بازآفرینی پایدار شهری و تبیین دستورالعمل و آئین نامه های فعالیت ستادهای استانی بازآفرینی توسط نماینده اداره کل راه و شهرسازی یزد تشریح شد و معاون فرماندار میبد نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای رفع مسائل و مشکلات حاشیه نشینی در این شهرستان پرداخت.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.