پژوهشگران اعلام کرده‌اند نتایج آزمایش یک داروی جدید آلزایمر امیدوار کننده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی‌بی‌سی، یک داروی جدید موسوم به "آدوکانوماب"، پلاک‌های پروتئینی که در مغز فرد مبتلا به آلزایمر انباشته می‌شود را از بین می‌برد. دانشمندان اعلام کرده اند آزمایش این دارو تا حدودی موفقیت‌آمیز بوده است.

پژوهشگران در آزمایش آدوکانوماب محتاطانه عمل می‌کنند زیرا این دارو در مراحل اولیه ساخت خود قرار دارد. اما نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد استفاده از این دارو ایمن است و زوال عقل را نیز متوقف می‌کند. اما به منظور ارزیابی تاثیرات استفاده از این دارو، باید آزمایش‌های گسترده‌تری صورت گیرد. انباشته شدن ساختارهای پروتئینی در مغز – که به آن‌ها اجسام آمیلوئیدی گفته می‌شود -- سال‌ها مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته اند.

در این پژوهش، 165 بیمار مبتلا به آلزایمر انتخاب شدند. پس از 1 سال استفاده از این دارو، مشخص شد هرچه مقدار تجویز شده دارو بیشتر باشد، پلاک‌های آمولوئیدی بیشتری از بین خواهند رفت. پژوهشگران در این تحقیق حافظه بیماران را نیز مورد بررسی قرار دادند و اعلام کردند استفاده از آدوکانوماب تاثیرات مثبتی بر آن داشته است.

با این حال، 40 بیمار از این تحقیق انصراف دادند. دلیل انصراف نیمی از این بیماران، سردردهای شدید اعلام شده است. عوارض جانبی این دارو با افزایش میزان مصرف، تشدید می‌شوند.

دانشمندان اعلام کرده اند در مرحله بعدی تحقیقات، تاثیر این دارو را بر 2700 بیمار که در مراحل ابتدایی آلزایمر قرار دارند در کشورهای مختلف جهان بررسی خواهند کرد. به این ترتیب، نتیجه‌بخشی این دارو برای درمان زوال عقل به صورت کامل‌تری مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار