رئیس اتحادیه صادرکنندگان سمنان گفت: براساس آمارهای موجود، کشور عراق بزرگ‌ترین شریک تجاری استان سمنان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رئیس اتحادیه صادرکنندگان سمنان با بیان اینکه عراق مشتری ۶۵ درصد ازصادرات استان است گفت: اما مشکلات امنیتی عراق صادرکنندگان سمنانی را با مشکل مواجه کرده است.
سعید ترکمان در نشست مشترک صادرکنندگان استان سمنان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان اظهار داشت: براساس آمارهای موجود، کشور عراق بزرگ‌ترین شریک تجاری استان سمنان است.
وی با اشاره به اینکه 65 درصد از مجموع صادرات استان سمنان به کشور عراق صادر می‌شود تصریح کرد: عدم ثبات سیاسی و امنیتی عراق مخاطراتی برای صادرکنندگان ما پیش آورده است.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان بسته‌ها و مشوق‌های صادراتی که توسط نهادهای دولتی منتشر می‌شوند را تأثیرگذار ارزیابی کرد و افزود: اولویت‌ها و مشوق‌های این بسته‌های حمایتی باید به‌صورتی مهندسی شود که حداکثر استفاده بهینه توسط صادرکنندگان عملیاتی شود.
ترکمان طریقه بهینه مطلوب و تأثیرگذاری از بسته‌های فوق را همگرایی واحدهای صادراتی عنوان وگفت: به‌عنوان‌مثال شرکت‌های صادراتی اگر تمایل به تأسیس دفتر نمایندگی خارج از کشور را دارند، باید ترتیبی اتخاذ کنند تا به‌صورت گروهی و مشارکتی دفتر نمایندگی تأسیس کنند.
وی با اشاره به دلایل این اظهارنظر خود بر لزوم توجه بیشتر دولت به صادرکنندگان کشور و استان سمنان تأکید و خاطرنشان کرد: هزینه‌های مرتبط در مشوق‌های صادراتی بسیار پائین و فاقد کارآیی است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از تأسیس بانک مشترک با سرمایه‌گذاری دو بانک کشاورزی و اقتصاد نوین در خارج از کشور خبر داد وافزود: شرایط و پیشنهاد‌هایی توسط این بانک به صادرکنندگان ارائه‌شده است.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: کالاها ، عراق ، صادر ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.