رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان:473هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان کرمان تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید یعقوب موسوی با اشاره به اینکه برای حمل و نقل تولیدات کشاورزی جنوب استان کرمان نیازمند یک ناوگان حمل و نقل قوی هستیم افزود: پارسال۴۷۳ هزار تن گوجه فرهنگی درجنوب استان کرمان تولید شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های عظیم کشاورزی از خاک مناسب، آب و نیروی انسانی در جنوب کرمان وجود دارد خاطرنشان کرد: پارسال جنوب کرمان با انجام 15 هزار هکتار آبیاری تحت فشار رتبه اول کشوری را کسب کرد که جنوب استان به اندازه 11 استان کشور آبیاری تحت فشار انجام داده است.

موسوی با اشاره به اینکه در بحث تولید گندم 54 درصد افزایش کشت وجود داشت تصریح کرد: این در حالی است که سطح زیر کشت را افزایش داده نشده و با آموزش ‌های لازم و بهره‌ وری بالا میزان تولید گندم را به 200 هزار تن در سال رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه جنوب استان کرمان بزرگ‌ترین تولید کننده و صادرکننده محصولات کشاورزی به دنیاست گفت: برای حمل و نقل محصولات کشاورزی جنوب به سایر نقاط نیازمند یک ناوگان حمل و نقل قوی در جنوب هستیم تا با ارسال محصولات مشکلی به وجود نیاید.

موسوی افزود: فقط در یک محصول گوجه فرنگی 473 هزار تن پارسال در جنوب استان کرمان تولید شده که اگر به موقع بارگیری و منتقل نشوند امکان خراب شدن محصول است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار