مالکوم ترنبول درباره دامن زدن به موج بی اعتمادی علیه مسلمانان هشدار داد.

هشدار نخست وزیر استرالیا درباره افزایش افراط گرایی علیه مسلمانانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، در پی اعمال فشار پارلمان برای ممنوعیت ورود پناهجویان به استرالیا، ماکلوم ترنبول -- نخست‌وزیر این کشور -- درباره دامن‌زدن به موج بی‌اعتمادی علیه مسلمانان هشدار داد.

مالکوم ترنبول روز پنج‌شنبه در سخنانی در جمع نمایندگان پارلمان در شهر کانبرا، پایتخت استرالیا، درباره افزایش اقدامات افراطی علیه مسلمانان هشدار داد.

ترنبول گفت: «در صورتی‌که ما اختلاف ایجاد کنیم، چه با دامن‌زدن به بی‌اعتمادی علیه جامعه مسلمانان یا ترساندن مردم از مسلمانان، نمی‌توانیم تاثیرگذار باشیم. اختلاف موجب ایجاد اختلاف (بیشتر) می‌شود و این مسئله خشونت را محتمل‌تر می‌کند.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که نمایندگان پارلمان استرالیا در تلاش برای اعمال فشار بر نخست‌وزیر به منظور ممنوع‌کردن ورود پناهجویان مسلمان به این کشور و کم‌رنگ کردن قوانین ضدنژادپرستی هستند.

انتظار می‌رود دولت استرالیا قوانین جدیدی به پارلمان ارائه و اقدامات ضد تروریستی را تشدید کند.

این لایحه به دادگاه‌های استرالیا اجازه خواهد داد تا زندانیانی را که بیم آن می‌رود آزادی‌شان تهدیدی برای جامعه به دنبال داشته باشد، پس از تکمیل دوره حبس، در زندان باقی بمانند. این لایحه همچنین اتهامی جدید تحت عنوان «حمایت از نسل‌کشی» معرفی می‌کند که به نیروهای پلیس اجازه می‌دهد تا زمانی‌که شخصی دیگران را به افراطی‌گری دعوت می‌کند، وی را پیش از وقوع جرم بازداشت کند.

استرالیا در دو سال اخیر دهها تن را با اتهاماتی مرتبط با تروریسم بازداشت کرده است و حتی برخی از این افراد متهم به طرح‌ریزی برای انجام حملات گسترده علیه مردم شده‌اند.

نخست‌وزیر استرالیا در این سخنان همچنین گروه تروریستی داعش را به عنوان مهمترین تهدید امنیت ملی این کشور عنوان کرد.

بعلاوه جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا روز پنج‌شنبه در جلسه پارلمان گفت تاکنون 110 استرالیایی به صفوف داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در خاورمیانه ملحق شده‌اند.

وی گفت گذرنامه‌های 213 مظنون لغو شده و همچنین دولت از صدور روادید برای 24 تن دیگر به اتهام حضور در صفوف گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه امتناع کرده است.

گزارش‌های منتشره حاکی است، شمار زیادی از اروپایی‌ها و غربی‌ها برای مبارزه علیه دولت دمشق روانه سوریه شده‌اند. در همین رابطه بسیاری بیم آن دارند که این افراد که در منطقه از سوی گروه‌های تروریستی آموزش دیده‌اند، پس از بازگشت حملاتی تروریستی در کشور خود انجام دهند.

ژان پُل لابورد، مدیر کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل، در اوایل ماه جولای گفت تقریبا 30 هزار تروریست خارجی در عراق و سوریه فعالیت می‌کنند.

وی همچنین درباره بازگشت این تروریست‌های عمدتا آموزش‌دیده به کشور خود هشدار داد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار