تظاهرات مردم ونزوئلا به خشونت کشیده شد + فیلم

مخالفان نيکلاس مادورو روز گذشته تظاهرات بزرگی در مخالفت با ادامه رياست جمهوری وی برگزار کردند که در نتيجه آن با پليس درگير شدند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ مخالفان  ونزوئلايی می گويند  بيش از يک ميليون نفر از حاميان برگزاری همه پرسی عليه مادورو روز گذشته در خيابان های پايتخت کشور عليه وی تظاهرات کرده اند.
 سخنگوی اردوگاه ضد چاوز در اين باره  گفت ما با برگزاری اين تظاهرات و گردهمايی های اعتراضی بزرگ نشان داديم که مردم ونزوئلا خواستار تغيير هستند. وی افزود  تظاهرات امروز  مرحله نخست  اين مبارزه است.
گزارش ها حاکی از آن است که با وجود موانعی که سر راه  ورود افراد به کاراکاس  ايجاد شده بود بين 950 تا يک ميليون و 100 هزار نفر روز گذشته دراين شهر عليه ادامه حکومت مادورو تظاهرات کردند.
ونزوئلا با وجود آنکه از ذخاير عظيم نفتی برخوردار است اما به علت کاهش قيمت نفت در بازارهای جهانی، اکنون با مشکل مالی و اقتصادی شديدی مواجه شده است. حدود 95 درصد درآمدهای ارزی اين کشور از راه فروش نفت تاکنون تامين می شده است. وجود اين مشکلات مالی و اقتصادی همچنين باعث شده است که نرخ تورم، در آن به شدت افزايش يابد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.