رئیس سابق دادگستری شهرستان خمینی‌شهر گفت: ماهانه در حدود 320 پرونده به محاکم جزایی شهرستان وارد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمدعلی غلامی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان خمینی شهر  اظهار کرد: وجود بعضی از خرافات و از جمله قمه‌زنی، باعث بدنامی شهرستان خمینی‌شهر شده است.

وی تصریح کرد: حذف خرافات مذهبی شهرستان خمینی‌شهر نیاز به عزم فرهنگی مسؤولان دستگاه‌های فرهنگی، مذهبی و کمک رسانه‌ها دارد.

دادستان سابق شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف قوه قضائیه جلوگیری و پیشگیری از وقوع جرم است، افزود: اگر مسؤولان فرهنگی و مذهبی به وظیفه خود به‌ خوبی عمل کنند قوه قضائیه مجبور به ورود و عمل نمی‌شود.

وی بیان داشت: متولیان امور فرهنگی و مذهبی از جمله نهادیهای فرهنگی ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و روحانیون و ائمه جماعات و جمعه، رسانه‌ها و نخبگان باید برای جلوگیری و پیشگیری فرهنگی وقوع جرائم در جامعه تلاش کنند.

غلامی تصریح کرد: نباید فقط از دستگاه قضایی انتظار انجام‌ وظیفه و پیشگیری از وقوع جرم را در جامعه داشته باشیم، حذف بعضی از اعمال خرافات مذهبی بدعت‌های مذهبی در شهرستان نیاز به کار فرهنگی منسجم مسؤولان استان و شهرستان دارد.

دادستان سابق شهرستان خمینی‌شهر با تشکر از عملکرد ضابطین خاص و عام دستگاه قضایی گفت: دستگاه قضایی مستقل است هیچ‌کس حق دخالت در امور دستگاه قضایی را ندارد، قوه قضائیه و قاضی حق ندارد در حفظ جان، ناموس، مال و آبروی مردم کوتاهی کند.

وی با بیان اینکه تفسیر قانون تنها وظیفه مقام قضایی است، اظهار کرد: در دستگاه قضائی هر کسی توقع دارد به انتظارات خاص خود برسد، قاضی تنها مرجع تشخیص دهند حکم برای محکوم است.

غلامی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی رئیس قوه قضائیه توسط ولی‌فقیه انتخاب می‌شود و در انتخاب دادستان قوه مجریه دخالتی ندارند، افزود: این استقلال عمل منافاتی با تعامل با قوه مجریه ندارد، محور فعالیت مسؤولان و اعضای شورای تأمین در پنج سال گذشته، تعامل است.

دادستان سابق شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مقام معظم رهبری موضوع سیاست کاهش جمعیت کیفری و زندانی است، بیان داشت: با همکاری و تعامل با رئیس دادگستری و قضات از راهکاری‌های حقوقی لازم برای کاهش تعداد زندانیان خمینی‌شهر استفاده شد.

رسول یزدانی، رئیس سابق دادگستری شهرستان خمینی‌شهر نیز در این مراسم گفت: صادقانه رفتار کردن و اعتماد بین مسؤول با مردم خمینی‌شهر، رمز موفقیت مسؤولان شهرستان است، در 5 سال گذشته دادگستری خمینی‌شهر بیش 215 هزار پرونده وارده داشته که سالانه بین 40 الی 50 هزار پرونده به محاکم قضائی شهرستان خمینی‌شهر وارد و رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه آمار پرونده‌های وارد خمینی‌شهر از استاندارهای ملی فراتر است، افزود: ماهانه در حدود 320 پرونده به محاکم جزایی شهرستان وارد می‌شود.

رئیس سابق دادگستری شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه حجم پرونده‌های شهرستان فشار سنگینی به قضات و کارکنان دادگستری وارد می‌کند، بیان داشت: هر یک از قضات و کارکنان دادگستری شهرستان به ازای دو الی سه نفر کار می‌کنند.

یزدانی ادامه داد: مردم و معتمدین خمینی‌شهر بیشتر کمک داوطلبانه به شوراهای حل اختلاف شهرستان دارند و بدون هیچ توقعی مالی به قضات دادگستری برای خدمت به مردم، اداره و حل‌ و فصل پرونده‌های اختلافی کمک می‌کنند.

وی افزود: در 5 سال گذشته هیچ‌گونه تخلفی از اعضای شورای حل اختلاف شهرستان خمینی‌شهر اعلام و گزارش نشده است.

رئیس سابق دادگستری شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: خیرین خمینی‌شهر بیشترین کمک و حمایت را از خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان دارند، این انجمن بالاترین رتبه‌ کشور را در خصوص جذب کمک‌های مردمی به خود اختصاص داده است.  

یزدانی با بیان اینکه ولی‌فقیه منبع مشروعیت نظام جمهوری اسلامی است، گفت: اگر ولی‌فقیه در رأس هرم نظام نباشد، مشروعیت نظام زیر سؤال است.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم همه مسؤولان تحت یک مدیریت واحد کار می‌کنند؛ تصریح کرد: هیچ کسی نباید توقع داشته باشد در حوزه انجام وظیفه از قانون تخطی شود.

رئیس سابق دادگستری شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه پناهگاه مردم هستند، گفت: اگر روش مدیریت صحیح شهرستان در همه بخش‌ها به‌ خوبی انجام شود، شهرستان خمینی‌شهر محل بسیار مناسبی برای خدمت است و مردم خمینی‌شهر قدردان زحمات مسؤولان هستند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.