با تغییر قابل توجه در رویکرد گذشته خود؛

مرکل خواستار تسریع روند اخراج پناهجویان شد

صدراعظم آلمان از مقامات این کشور خواست به استرداد پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنها رد شده است، سرعت ببخشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، صدراعظم آلمان با تغییری قابل توجه در رویکرد گذشته خود، از مقامات مسئول این کشور خواسته است به استرداد پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنها رد شده است، سرعت بخشند.

وی روز پنج شنبه (11 شهریور) در جمع نمایندگان وابسته به حزب محافظه کار «دموکرات مسیحی» در پارلمان این کشور، در حالی که بر لزوم استرداد پناهجویان به کشورهای متبوع خود تاکید داشت، گفت: «مهم ترین موضوع در ماه‌های آتی، بازگشت به وطن، بازگشت به وطن و باز هم بازگشت به وطن است.»

اظهارات اخیر صدر اعظم آلمان نشان می دهد وی با اتخاذ رویکردی کاملا متفاوت نسبت به قبل، در سیاست درهای باز خود نسبت به پذیرش پناهجویان و مهاجران تجدید نظر کرده است.

صدر اعظم آلمان سال گذشته میلادی، در راستای سیاست درهای باز خود، به صدها هزار پناهجو اجازه ورود داد.

تاکنون درخواست حق اقامت و اسکان بسیاری از پناهجویان رد شده است چرا که گفته می شود در صورت بازگشت و استرداد به کشورشان، خطری آنها را تهدید نمی‌کند.

توماس دمایزیر، وزیر کشور آلمان، روز چهارشنبه اعلام کرد سال جاری میلادی، دست کم 100 هزار پناهجو باید به کشورشان بازگردانده شوند.

وی از استرداد 21 هزار پناهجو در سال گذشته میلادی خبر داد و افزود 35 هزار پناهجو نیز در هفت ماه اول امسال به کشور متبوعشان بازگردانده شده اند.

سال گذشته میلادی، تقریبا 1.1 میلیون مهاجر و پناهجو از خاورمیانه، آفریقا و نقاط دیگر جهان وارد آلمان شدند که بیم و نگرانی فزاینده ای را درباره نحوه همزیستی آنان در جامعه آلمان و بازار کار  برانگیخت.

مرکل پیش از این وعده داده بود در پذیرش پناهجویان، سهمیه بندی نخواهد کرد.

این در حالی است که سیاست درهای باز مرکل در پذیرش مهاجران و پناهجویان محبوبیت صدر اعظم آلمان را به شدت کاهش داده  و محبوبیت وی با کاهشی بی سابقه در پنج سال اخیر از 67 درصد در سال گذشته به 45 درصد رسیده است.

بر اساس آمار اداره کار آلمان، هر چند آمار پذیرش مهاجران و پناهجویان در آلمان کاهش یافته، همچنان در حال حاضر ماهانه 16 هزار نفر در قالب مهاجر و پناهجو وارد این کشور می‌شوند.

«فرانک یورگن وایزه»، رئیس اداره امور پناهجویان آلمان، نیز اخیرا اعلام کرده است بیش از 300 هزار پناهنده تا پایان سال جاری میلادی به این کشور مهاجرت خواهند کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار