شیراز؛

به دلیل تاخیر در ازدواج جوانان سالانه 440 هزار فرصت فرزند آوری از دست می‌ رود

توجه خانواده ‌ها و مسئولان در جامعه برای فراهم کردن بستر ازدواج آسان یک ضرورت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت ‌الاسلام محمد حسن مرادی امام جمعه موقت شیراز در خطبه ‌های نماز جمعه شیراز با تاکید بر اینکه پیروی کامل از رهنمود های مقام معظم رهبری و توجه به مطالبات مردم معیار سنجش و ارزیابی دولت‌ ها است گفت: خروج از رکود، تلاش برای حل مشکل بیکاری و اهتمام به مسائل فرهنگی و اقتصادی از ضرورت ‌هایی است که باید مد نظر دولت ‌مردان باشد.

مرادی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از دولت حمایت و مطالبی در هدایت دولت بیان کردند خاطرنشان کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی، معیشت مردم، رفع بیکاری، ارتقای تولید، مسائل فرهنگی و سیاست‌ خارجی از جمله مهم‌ ترین آن ها بود.

مرادی به سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) و امام علی (ع) و روز ازدواج اشاره و تصریح کرد: این ازدواج الگویی از اصل ساده‌ زیستی، جایگاه مشورت در کانون خانواده، حیا، عفاف و حجاب، تقسیم کار، محبت و تکریم و تربیت فرزندان است.

وی بر لزوم فراهم کردن بستر ازدواج برای جوانان تاکید و بیان کرد: در سال های گذشته کشور با کاهش ازدواج و بیشتر شدن آمار طلاق مواجه شده که عوامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فضای مجازی بر این موضوع تاثیرگذار بوده است.

مرادی با بیان اینکه در کشور 12 میلیون جوان مجرد آماده ازدواج وجود دارند بیان کرد: بیش از 6 میلیون و 500 هزار نفر از این جوانان را دختران و 5 میلیون و 500 هزار نفر را پسران مجرد تشکیل می‌ دهند.

وی با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته میانگین سن ازدواج در پسران 7 سال و در دختران 5 سال افزایش داشته است از وجود 4 میلیون و 200 هزار دختر و پسری که سن آنان از سن استاندارد و مناسب زمان ازدواج گذشته است ابراز تاسف کرد.

امام جمعه موقت شیراز گفت: به دلیل تاخیر در ازدواج جوانان سالانه 440 هزار فرصت فرزند آوری از دست می‌ رود.

مرادی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی‌ ها 91 درصد جوانان مخالف مهریه سنگین بوده و 73 درصد با تشریفات ازدواج مخالف هستند و 41 درصد از آنان ازدواج سنتی و آسان را ترجیح می ‌دهند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار