رئیس کل دادگستری استان گلستان درباره پیش فروش عادی مسکن به مردم هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ هادی هاشمیان گفت: بر اساس این قانون باید پیش خرید و پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و با وجود گذشت چند سال از تصویب و ابلاغ قانون پیش فروش ساختمان ، متاسفانه هنوز هم مردم افراد بدون رعایت مفاد این قانون، به صورت غیر رسمی و در قالب قولنامه های عادی، اقدام به پیش خرید و پیش فروش مسکن می کنند.

وی افزود: پیش فروش عادی مسکن بدون رعایت مفاد قانونی و ثبت در دفاتر اسناد رسمی، امکان سوء استفاده و فروش همزمان یک واحد به چند نفر و ضرر و زیان مردم را فراهم می کند.

هاشمیان اضافه کرد: بخش مهمی از پرونده های گره خورده ی موجود در محاکم که با گذشت سال ها هنوز منجر به رای نشده ناشی از رعایت نکردن قانون پیش خرید و پیش فروش مسکن است.

وی گفت: کارگروهی برای اجرایی کردن این قانون تشکیل شده و اعضای این کارگروه زیرساخت های اجرایی شدن این قانون را بررسی و دستگاه های اجرایی را ملزم به فراهم کردن این زیرساخت ها می کنند.

هاشمیان افزود : معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دادگستری مرکز استان ، راه و شهرسازی ، شهرداری ،سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتحادیه مشاوران املاک ،اعضای این کارگروه هستند.

وی بیان داشت: این کارگروه در گام نخست ، تهیه شناسنامه ی فنی به عنوان لازمه ی اجرایی شدن این قانون را در دستور خود کار دارد.

هاشمیان گفت : اجرایی شدن این قانون علاوه بر حفظ حقوق مردم، از ورود پرونده‌های جدید به دستگاه قضایی نیز جلوگیری می‌کند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.